mudbug Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Hei! Min bil er 93 000 km. Skal jeg skifte olje og filter på automatisk kassen???. Takk for rådet.
en325ic Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 er ikke så dumt og skifte olje på automatkassen nei. da dette er life time oil, men det er bare bullshitt du fårlenger levetiden på kassen ved og skifteolje så bare skift. men sørg får all del og få riktig olje på kassen. vist du fyller feil så havarer du kassen
S.Bjørkås Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 jeg låner denne tråden litt. hvor mye arbeid er det å bytte olje på min e46 328 er automat. hvor mye koster dette på versted?
mudbug Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Jeg har spurt de hva koster å skifte olje, men sa de bare at det var liftetime olje, trengte ikke å skifte. Det koster 200 kr per liter. E39 trenger 9,7 liter. Her er linken hvordan du skifte for E39: http://www.socaleuro.com/forum/showthread.php?t=27409
hillmar Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Hvis du bare skifter olje ved å ta ned bunnpanna og filteret går det bare ca. 3-4 liter olje.(fordi du ikke får tømt converteren) Vanligvis holder det å gjøre det på den måten, er sånn det gjøres når du bestiller et vanlig oljebytte på verksted. Den andre metoden er å "flushe" kassa. Da kobler man fra den ene slangen til oljekjøleren, starter motoren og fyller på olje til den olja som kommer ut er ren og nye. Har går det med myyye olje, og jeg vil tro det er litt overkill på en bil som ikke har gått så fryktelig langt. Edit: Her står det åssen du bytter olje (hvis du har zf kassa, litt usikker på hvilken du har siden jeg fant både gm og zf til 328..) Tror det er samme kassa til deg med 520 også. http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP19.pdf
Hitokiri Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Bare for å spore av litt. Trodde du mente automatisk oljeskift slik jeg har på min motor som lekker så jævlig. Ganske praktisk i grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå