Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å handle meg en m30b35 8)

Har en e28 518i, 87 modell jeg vil ha motoren i..

Bare ett par spörsmål så jeg får ting på det reine :) Har prövd å söke men fant ikke noen vettue svar :P

Jeg trenger motorfester og eksos fra 528 eller större, og mellomaksling fra samme biler. Resten av drivverk og understell får jeg vente litt med å bytte :roll:

Har jeg dette skal det bare väre å få nedi m30'n, koble til ledninger i kontakta ved sikringsboks og bytte hjerne så er det tut og kjör?

Har jo ikke turteller etc i bilen nå så hvordan vil det bli? Har ikke tenkt til å bytte instrumentene med mindre jeg absolutt må. Vil gjöre det så enkelt som mulig.

Kommer til å få en god del hjelp av fatters, men er greit å ha alt jeg trenger för vi begynner ;)

Skrevet

bør kjøpe m30b34 ifra en e28 fra før. da er det bolt on alt sammen :) "b35" passer ikke med motorfestene, også må du bytte bunnpanne. men e28 motorfestene passer ikke på blokka på de nyeste 3,5l

Skrevet

hmm.. Så motorfester fra 528 eller större modell vil ikke passe altså?

Hvorfor må bunnpanne byttes? blir den for lav eller tar den borti noe?

Er det sånn at m30b35 sitter originalt i e34, og m30b34 i e28? :roll:

Skrevet

Er det sånn at m30b35 sitter originalt i e34, og m30b34 i e28? :roll:

Jepp! Mange skriver feil og kaller B34 ifra E28 også som B35. (Gjør det selv også.. hehe).

Skrevet

selv om motoren bare er en 3430ccm. så er det fortsatt en 3,5 liter morty. alle slagvolum som fabrikanten oppererer med er alltid litt høyere en faktiske borring/slaglengde.

Skrevet

det er greit nok A.Teserud. men hvorfor kalles e28 motoren b34 da og e34 motoren b35 ?

jekktrall: forskjellen på e34 motor og e28 motor er egentlig alt, utenom kam og vippetøj, er andre stempler, råder og veiv, annen blokk, annen topp/ventiler, annet innsug, annen motorstyring, andre eksos manifolder, annet svinghjul ++

e34 har lavere kompresjon enn e28, e34 har 1mm større innsugsventiler, innsuget er annerledes fordi den ikke har noen kaldstartsdyse+ vakumslange til bremsekraftforsterker. stempler har lavere "squish" kan pga lavere kom, rådene er mere "nøye" laget, veiva er ganske lik, blokka har andre plasser til motorfester grunnet bunnpanna og oljefilter huset og sånn.

er mye mer, men kommer ikke på alt nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Kanskje et dumt spörsmål men :P

Vil en topp fra m30b35 (e34) passe på b34 (e28) blokka?

Evnt hvilke topper passer på m30b34?

Bare rams opp alt dere kommer på.. :lol:

Skrevet

Som Morty skrev,

jekktrall: forskjellen på e34 motor og e28 motor er egentlig alt, utenom kam og vippetøj, er andre stempler, råder og veiv, annen blokk, annen topp/ventiler, annet innsug, annen motorstyring, andre eksos manifolder, annet svinghjul ++

Skrevet
Kanskje et dumt spörsmål men :P

Vil en topp fra m30b35 (e34) passe på b34 (e28) blokka?

Evnt hvilke topper passer på m30b34?

Bare rams opp alt dere kommer på.. :lol:

ja, ALLE m30 topper passer ;)

Skrevet

aah :)

Vil det bli noe forskjell med annen topp egentlig?

b35 toppen har vel större ventiler etc, b28 kvassere kam osv..

Har det noe å si i forhold til en original b34 topp?

Så hvis jeg bruker en annen M30 topp på en B34 blokka enn den toppen som sitter der originalt. Hva annet må byttes? F.eks Eksos, innsug?, må ihvertfall byttes hvis jeg bruker B35 toppen.

Men må dette byttes hvis jeg bruker topp fra f.eks B28?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...