Torminator Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Er dette bolt-on eller? Er snakk om komplett uten bremser. Skal sette på Ac Schnitzer fjære og dempere til 320 bak... Pluss 320 eller 328 bremser... Hva slags mellomaksel trenger jeg til en Getrag 220-kasse?
OLEZZ Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Mellomakselen er ikke lik, så den må byttes. Eller bare bakerste delen av den. Flensen er annerledes.
Torminator Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Hvordan blir det med drivakslingene da? Mulig å få de inni en 320 bærearm? Eventuellt å få 320/328 bremser på M3 bærearmen? Og passer M3-traversen rett oppi en 320? Samme boltbilde og diameter? Hva med stabstaget? Er det noe jeg kan få problemer med?
OLEZZ Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Når jeg satt M3 3.0 diff på min 320, så satt jeg inn 328/M3 drivaksler og bytta mellomaksel, da det er annen flens på den. Resten var orginalt 320. Lenger enn det har jeg ikke gått, så jeg vet ikke hvordan det blir med hele traversen. Det jeg vet er at de ikke har samme delenr. Stabstaget mitt er orginalt ihvertfall.
Torminator Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Når jeg satt M3 3.0 diff på min 320, så satt jeg inn 328/M3 drivaksler og bytta mellomaksel, da det er annen flens på den. Resten var orginalt 320.Lenger enn det har jeg ikke gått, så jeg vet ikke hvordan det blir med hele traversen. Det jeg vet er at de ikke har samme delenr. Stabstaget mitt er orginalt ihvertfall. Ok, så M3 3,0 drivakslinger går å sette i 320 bærebru (nav)? Hva slags mellomaksling brukte du?
OLEZZ Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 jepp. drivakslene passer. Jeg kjøpte diffen fra usa, så er litt annerledes der. Men vanligvis har M3 3.0 diff 6 bolter, men jeg fikk levert med 4, som er orginalt på 320. Så du må få tak i en 328, eller 3.0 M3 mellomaksel, og dermed ta det derifra. Mulig litt lengdeforskjell osv, men den kan jo deles i to osv.
Kentan-racing.com Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 M3 drivaksler er tykkere enn 320 sine.. så de passer nok utroli dårli i 320 nav.. men m3 diff vugge passer i 320 ræva.. og m3 bære armer og alt.. Men m3 nav passer ikke på 320 bære armer mener jeg og huske..
Torminator Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 M3 drivaksler er tykkere enn 320 sine.. så de passer nok utroli dårli i 320 nav.. men m3 diff vugge passer i 320 ræva.. og m3 bære armer og alt.. Men m3 nav passer ikke på 320 bære armer mener jeg og huske.. Mulig å få på 320 bremser på M3 nav da? Eventuellt 328 bremser? Skal ke hel M3 bakstilling til min 320 skjønner du. Alt følger med untatt bremsene...
Kentan-racing.com Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 328 har muligens like store skiver.. men koed har m3 skiver for en 1000 lapp eller noe..
Torminator Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Hm... Mulig å bare sette 320 drivakslinger på M3-diffen da? Bytte om flensene? Eventuellt sette 320 kaliper på M3 skivene? Går det? Har komplett bakstillling på 320'en nå, men skal kjøpe en M3 bakstilling som kun mangler bremsekalipere... Kva blir den beste kombinasjonen?
Rayman Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Hadde jeg vert deg hadde jeg satt på hele M3 bakakslingen og fått tak i m3 bakbremser på koed, det har de til 1500,- , 320 bremsene passer ikke i klavene til M3 bremsene.. Fra diffen og bak må du få tak i mellomaksel ifra en av disse M3 3.0, 3.2, 328, E30 M3, E34 M5 så må du bruke bakre del fra denne og fremre del fra 320 mellomakslingen din.
Torminator Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Fordi jeg gjerne vil ha en diff med sperre (som jeg ikke har nå), vil gjerne ha lavere utveksling (har 3,45 nå), og fordi jeg vil ha ny travers siden den jeg har er det eneste som er rustent under bilen min Så har jeg kanskje en komplett M3 3,0 bakstilling uten bremsekalippere som jeg lurer på å kjøpe. Da tenkte jeg at jeg kan bytta alle foringer og at det der før jeg demonterer den gamle fra bilen, og bare sette den nye rett oppi bilen
Kentan-racing.com Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 320 med m3 diff? da trenger du iallefall ikke sperre diff lenger for det kommer neppe til og spinne.. Hvorfor ikke bare dra ned diff vogga og pusse den og lakke og oppigjen med den? Fåes kjøpt løse sperre enheter på koed.. Vil tror det blir billigere..
Rayman Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 320 med m3 diff? da trenger du iallefall ikke sperre diff lenger for det kommer neppe til og spinne.. Hvorfor ikke bare dra ned diff vogga og pusse den og lakke og oppigjen med den? Fåes kjøpt løse sperre enheter på koed.. Vil tror det blir billigere.. Kanskje oppgradering til større 6`er er neste steg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå