Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
320 med m3 diff? da trenger du iallefall ikke sperre diff lenger for det kommer neppe til og spinne.. :o

Hvorfor ikke bare dra ned diff vogga og pusse den og lakke og oppigjen med den? Fåes kjøpt løse sperre enheter på koed.. Vil tror det blir billigere..

Kanskje oppgradering til større 6`er er neste steg? :)

Da ville jeg heller begynt med motor, dumt å begynne å mixe sammen m3/320 osv deler nå hvis det skal inn 328 f.eks. Da må jo ale 320 delene skiftes ut igjen.... :)

Skrevet
320 med m3 diff? da trenger du iallefall ikke sperre diff lenger for det kommer neppe til og spinne.. :o

Hvorfor ikke bare dra ned diff vogga og pusse den og lakke og oppigjen med den? Fåes kjøpt løse sperre enheter på koed.. Vil tror det blir billigere..

Da ville jeg heller begynt med motor, dumt å begynne å mixe sammen m3/320 osv deler nå hvis det skal inn 328 f.eks. Da må jo ale 320 delene skiftes ut igjen.... :)

Er det ikke bare bakbremsene som må skiftes dersom det skal bygges om til 328 da?

Er en liten mulighet for større motor senere også :wink:

Skrevet
Rart jeg har 328 / 3.0 M3 drivaksler på 320 bærearmen da. Det passer her.

Vil ikke tru det har noe med at delene kommer fra usa?

Jeg kjøpte diffen fra usa, så er litt annerledes der.

Men vanligvis har M3 3.0 diff 6 bolter, men jeg fikk levert med 4, som er orginalt på 320.

Er du så sikker på at du har fått M3 EU diff og ikke M3 US diff da når du har kjøpt den fra usa? I tillegg hadde den du fikk bare 4 bolter, hmmm skeptisk..

EDIT: Ser nå på realoem.com at det ikke er forskjell på EU og US så skjønner ikke helt.. Er det ut ifra diffen og koblingene til drivakslingene som var 4 bolt og ikke 6 bolts som orginalt på M3 diffen??

Skrevet

Godt mulig det er US diff, om det er noe forskjell vet jeg ikke.

Det er diffbrems og alt, for jeg merka stor forskjell.

Greia er at han bytta ut 6 bolt flens, med 4 bolt flens der hvor mellomakselen skal inn.

Vet ikke om det er forskjell på antall skruer drivakslingene er festa i jeg? For jeg fikk med drivakslinger fra 328 / M3 også, og på de er det mange skruer.

Skrevet

mener nav mutteren på en 320 løser man med 32 pipe.. på m3n er det 36 pipe.. Ergo noe er større om du skjønner? Men man kan bytte koppen inne på diffen.. både på drivaksler og mellomaksel.. da innmaten er samme splines som 325 og slikt.. Men ser ikke vitsen..

Men for og få m3 diffen i bilen din e oppskriften.. mellom aksel medbringern fra gammle diffen din.. Og drivaksel medbringerne fra gammle diffen.. Flytt over på m3 diffen.. tut å kjør.. (og hør braket i det du knekker drivakselen om du bytter til m3 motor :P )

Har knukket 3 mellom aksler og 2 drivaksler på min.. Så nå er det bare rene m3 deler.. og holder ikke de får vi begynne og produsere noe selv.. :)

Skrevet

Er det ikke bare bakbremsene som må skiftes dersom det skal bygges om til 328 da?

Er en liten mulighet for større motor senere også :wink:

Jepp, frambremsene er like. Bak har 328 ventilerte skiver noe 320 ikke har.

Skrevet
mener nav mutteren på en 320 løser man med 32 pipe.. på m3n er det 36 pipe.. Ergo noe er større om du skjønner? Men man kan bytte koppen inne på diffen.. både på drivaksler og mellomaksel.. da innmaten er samme splines som 325 og slikt.. Men ser ikke vitsen..

Men for og få m3 diffen i bilen din e oppskriften.. mellom aksel medbringern fra gammle diffen din.. Og drivaksel medbringerne fra gammle diffen.. Flytt over på m3 diffen.. tut å kjør.. (og hør braket i det du knekker drivakselen om du bytter til m3 motor :P )

Har knukket 3 mellom aksler og 2 drivaksler på min.. Så nå er det bare rene m3 deler.. og holder ikke de får vi begynne og produsere noe selv.. :)

Hvordan er det å flytte over dette da? Noe spesiellt en må gjøre?

Du har prøvd dette selv? :D

Når jeg gjør det på denne måten så kan jeg bruke M3 diffen og traversen uten å bytte noe mer?

Skrevet

For og heller si oppskriften jeg selv har brukt.. 320 diff vogge.. m3 bærearmer.. så her passer ting sammen.. m3 diff med m3 aksler og m3 nav og bremser.. 325 medbringer på diff til mellom akslen..

så vil tro at en m3 diff vogge.. 320 bære armer og nav passer.. Så til resten av delene.. Mener splines har samme dimensjon å.. forann på diffen tar du bare mutter trekker og skrur opp mutteren.. bytter flensen.. så banker du på plass igjen med mutter trekker og låser mutteren med blekket igjen.. Ang koppene til stikk akslene så skal disse kunne dras rett ut.. Ta et kubein og en klosse så du får brukt kubeinet skikkeli.. om det sitter litt kakk litt på kubeinet med hammer.. da skal det igrunn komme ut.. var ingen låseringer eller noe på min diff..

Tror vi hadde en diskusjon her inne en gang angående og bruke en m3 brems i 325 aksel og kom frem til at det var det samme..

Men er igrunn bare en måte og få vite dette 100% sikker.. prøve.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...