Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bruktbil med klima (2 sone) men har problem med å få noe guffe ut av apparatet, å varmen er neppe over 19 grader selv om bilen er varm og står på fullt allt sammen. Klaget til forhandler, og de tok bilen inn og luftet kjølesystemet og sa at problemet var luft. Fikk bilen igjenn å merket ingen forskjell.. blir litt forbannet. Men merket at tempen hadde en tendens til å stige brutalt viss ikke bilen har over 1000 RPM, enkelte ganger. Noen med råd her?

Skrevet

Jeg hadde litt problem på min 750, da var det ventilene som regulerer og slipper til varmtvann.. denne står under panseret på min bil.. vet ikke helt hvor den er på din.. eller hvordan e38 du har..

jeg koblet vekk strying til denne og rengjor kontakter da fungerte dette igjenn.. er 2ventiler.. en til venstre og høyre sone.. på min var bare venstre sone kald.. ble varm ved høyere turtall? hvorfor skjønner jeg ikke.. og kald rett etter ved lavere turtall..

Men, etter at kontakten ble renset fungerer alt utmerket

Skrevet

ja, den er kritisk :) regner med motor temperaturen er ok? derfor tenkte jeg ikke så mye på den.. du har og en sirkulasjons pumpe som sitter sammen med de ventilene jeg visste deg..

kommer langt med å føle deg fram, hvor er det varmt.. hvor er det kaldt..

kan og om du er uheldig være styringsenheten din som er kødden.. du kan og sjekke at ac-komp. ikke har låst seg så denne går hele tiden..

Skrevet

da trenger vi litt mer info om bilen.. du har fått de tipsene som vi har hatt nå pga. dårlig varme.. har du derimot lekasje i kjølevann, vann i oljen, hvit eksos osv?

er kjølevann nivået stabilt? temperaturen på motoren stabil?

Skrevet

ikke vann i olje eller noe spes hvit eksos, alt virker helt normalt, bortsett fra at tempen på motoren kan stige voldsomt helt plutselig, som i et kryss og på tomgang, så gir jeg litt omdreininger å så faller tempen på plass innen 10 sek. Og seff at det er ikke noe spes varme å få ut av varmeapparatet og liten guffe iforhold til andre biler. Har tenkt på "pollen" filteret, men ble tatt inspection 2 på 180 k og nå er bilen gådd 192k, og rekner med at filteret ble tatt da.

Skrevet

tror ikke det er pollen filteret som er problemet her nei.. sjekk vannpumpa som tidligere bedt om.. eventuelt termostaten.. men, tyder på at det er dårlig sirkulasjon i systemet ditt.. at pumpa ikke sirkulerer kjøleveska årdentlig... når du står i ro, kan og være kjølevifta, om denne ikke fungerer riktig vil temp. stige når du står i ro.. men, det har ikke noe med temp i bil og gjøre.. sjekk pumpe og termostat..

Skrevet

Hvis du tar tak i viftenavet oppe og nede og beveger på det så kan du kjenne etter om det finnes slakk i vannpumpa. Det at temperaturen stiger på tomgang kan være at du har for dårlig sirkulasjon i kjølesystemet(les: defekt vannpumpe), eller at viskosekoblingen er gåen.

Skrevet

cluet er at det er ikke alltid tempen stiger.... virker som det skjer tilfeldigt. Men uansett så ville de trykkteste motoren, så får se hvordan det går

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...