Frode_E30 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Har tatt av toppen på min m50b20 non-vanos med register havari. Grunnen til at jeg lurer på hvordan dette skal monteres er at det meste var most/knekt/ødelagt da jeg skrudde det av så jeg fikk ikke sett hvordan dette var montert. Så derfor trenger jeg instrukser på montering av register kjede, montering av kammer/kjedehjul og strammer ++. Vet ikke helt hva som skal monteres først og vet heller ikke hvordan register justeres på disse, men går utfra at man setter veiva på OT først og fremst, samt monterer kammene etter at toppe er kommet på motor? Takker for svar/instruksjoner!
BreitBau Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Hååhå Frode, dette er mye å skrive! La meg tenke på hvor kort jeg kan gjøre det, så kan du heller spørre om mer utyllende på punktene.. 1. Motor på TDC -30 prosent (så ikke ventilene skulle slå i stempelet pga forskjellige tempraturer i metallene 2. På med toppen 3. på med kammene, som deretter låses med låseverktøy i riktig posisjon Deretter venter du en halvtime time til metallene har aklimatisert seg (fått like tempratur, spesielt viktig om du har hatt toppen inne i romtemp og monterer på kald motor. Så må motor tilbake til tdc. Dette kan du jo nå ikke se, men du kan når motoren er på tdc låse svinghjulet med en låsepinne som også i utgangspunktet er spesialverktøy 4. Kamdrev monteres løst 5. Kjedestrammer på secondary chain slippes ut 6. Kjedestrammer på primary chain slipper ut. 7. Kamdrev tightes resten er barnemat. Correct me if Im wrong..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå