montrealblue Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Hei Har montert turbo i en 320 e36 m52. Men clutchen holdte ikke mål, noen som har noen tips om hvilke clutch jeg burde gå for. Er det nokk med en sinterlamell?
ehrnst Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 burde holde med ny lamell og en forsterket trykkplate. sjekk ppf f.eks
336mik Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Eller beholde orginal trykkplate,og kjøpe en sinterlamell,som er et billigere alternattiv.
montrealblue Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 lamellen må jeg vel kjøpe ny uansett, regner med den er helt gåen. men må jeg kjøpe forsterket trykkplate? håpet at det var nok med en sinterlamell? Har sånn ca 290hk i bilen
montrealblue Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 lamellen må jeg vel kjøpe ny uansett, regner med den er helt gåen.men må jeg kjøpe forsterket trykkplate? håpet at det var nok med en sinterlamell? Har sånn ca 290hk i bilen er litt treig å skrive:) Så med orginal trykkplate og en sinterlammel skal det holde? Blir den veldi knapp på clutchen da?
336mik Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 En 6-puck sinter er ikke altfor ille å kjøre med. Vet folk som klager på køkjøring med sånt,men ei forsterket trykkplate er heller ikke lett å manøvrere i køkjøring. På min s38 med turbo,så har da sinter lamell(6-puck) ihvertfall holdt til ca 500hk,og 650nm.
montrealblue Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Skjønner ikke at hvordan clutchen kan bli sterkere med bare en sinterlamell. er jo mindre kontaktflate i forhold til en vanli lamell. Noen som kan forklare meg det?
DreRacing@ Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 det er derfor den blir sterkere, akkurat pga mindre kontakt flate. du får du mere press på den kontakt flaten som er og da slipper den ikke så lett. men tips er forstreket trykkplate (som gir mere press) i stedet for sinter lammel. sinter lammeler har en tendens til og spise opp både trykkplate og svinghjul, værtfall med org trykkplate
montrealblue Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 jo, men jeg må prøve å gjøre det billigst mumlig. Sinterlamell for jeg for 1400kr på ppf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå