Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet dieselpumpa i e39 tds'en min. Men jeg vet ikke om jeg fikk justert den helt riktig. Den går helt fint og starter stortsett lett, men kan ta litt tid når den er varm av og til.

Men det jeg lurer på er om det er verdt å betale 2-3000 for å få justert den skikkelig, eller har jeg vert heldig å truffet så bra at det ikke trengs?

Skrevet

At TDS'n er litt treg å starte når den er varm tror jeg ikke har noe med justeringa av pumpa. For har et intrykk at det er et vanlig 'problem' på tds'ene.

Så ei tysk side om annonserte for en dings som skulle kobles rett på pumpa for å hjelpe på varmstart. Så ut som en el-booster av noe slag.

Huska ikje linka tell sia, men var posta på en av trådene med 'tds vansklige å varmstarte trådene' . 8)

Skrevet

Ja regner egentlig med at startprobleme skyldes noe annet... Takk for svar uansett!

Ingen andre som har no erfaring med tdsmotor før og etter justering av pumpa? gidder ikke koste på en justering hvis det ikke blir no særlig forskjell.

Jeg føler ikke at det er no feil med bilen, men har jo ikke kjørt no annen tds så har ikke noe å sammenligne med. Også synes jeg det høres usannsynlig ut at jeg har hatt sååå flaks når jeg satt på plass pumpa at jeg traff spot on...

Skrevet

Jeg har en E34 525TDS. Jeg hadde samme probleme, men ble byttet både matepumpa, og diselpumpa. Da gikk det bort. Og nå er den gangske lettstarta.

Det du kan prøve på din, er å bytte matepumpa, og se om det vil hjelpe...Eller, få juster diselpumpa di. Men det koster jo da, og kan ikke garangtere, at det vil hjelpe..

Skrevet

Matepumpa er jeg rimlig sikker på at funker, sjekka den før jeg konstanterte at jeg måtte bytte hovedpumpa da jeg gjorde det...

Gidder uansett ikke bruke penger på å justere dieselpumpa bare pga. startproblemene, det kan jeg leve med...

Hvor mye betalte du for justering foresten?

Skrevet

Sjansen for at du har truffet opimalt med pumpemonteringen er ikke stor det er vanskelig nok og treffe med måleuret montert på pumpa. denne pumpa skal ha et skilt på som sier hvor mye løftet skal være, ofte rundt 0.93-0.98 mm ,ved for lite løft blir blandingen mager ,hvit røyk hvis veldig mager ,og mye svartrøyk ved for høyt løft ,forbruket påvirkes også merkbart ved feiljustert pumpe. Men hvis bilen trekker bra ,ikke ryker og har riktig forbruk ser jeg ingen grunn til et verkstedbesøk.

Skrevet
Matepumpa er jeg rimlig sikker på at funker, sjekka den før jeg konstanterte at jeg måtte bytte hovedpumpa da jeg gjorde det...

Gidder uansett ikke bruke penger på å justere dieselpumpa bare pga. startproblemene, det kan jeg leve med...

Hvor mye betalte du for justering foresten?

Det lå vel i prisen tror jeg. De bytta diselpumpa, og matepumpa, pluss service.

Så, ut fra papirene jeg sitter med her nå, ser jeg ikke noe post,der de tar bet for justeringen. Går da ut fra det ligge i prisen for jobben med byttingen av pumpa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...