Madsi Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Skal som sagt hente ut bilen fra verksted imorgen hos BMW i Stavanger.. Må jeg betale når jeg henter den eller går det an å få det på faktura? Har min egen lille "finanskrise" atm så takker for svar
BreitBau Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Nå spørs det jo på summen.. Men penger er ikke noe som bare "deles ut"... Altså, det er vanskelig for ett hvilket som helst firma å bare gi deg kreditt uten å ha en kunderelasjon til deg.. Enda værre blir det da det nå i disse finanskriser blir strammet inn i alle sektorer av landet.. Nå får man omtrent ikke gi kreditt lengre.. Syns du skal høre med de FØR du reiser ned dit. kredit gies i de aller fleste tilfeller KUN etter avtale, og er de noe folk VIRKELIG misliker er det å få en slik" kan jeg få regning på det" når du står der og skal betale varen.. Dersom du ikke kan betale nå, hvilken garanti har firmaet for at du kan betale om 20 dager? Etter mitt skjønn er det bare ikke slik det fungerer desverre, selv hvor mye trøbbel man har.. Kreditt er i utgangspunktet noe man skal bygge tillitt for å få..
Galro Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Dersom du ikke kan betale nå, hvilken garanti har firmaet for at du kan betale om 20 dager? Kan ikke kunden det, blir gjelden ofte solgt til kreditorer etter gjentatte varsler. Da er saken ute av veien for butikkens del, siden de får pengene de har krav på fra kreditoren. Kreditoren igjen vil gå på personen som la til seg gjeld (kunden) for å få pengene sine. Greier ikke kunden å betale det på noen måte, må ham enten finne på noe smart eller søke om gjeldsordning. I korte trekk innebærer det ikke noe risiko for butikken såfremt de faktisk har et bevis på at kunden skyller dem noe.
Madsi Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Takker for svar.. Summen er rundt 8 k å det jeg håpet på var å få 1 ukes utsettelse, da jeg får lønn da.. men får bare ringe dem imorgen å høre
BreitBau Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Dersom du ikke kan betale nå, hvilken garanti har firmaet for at du kan betale om 20 dager? Kan ikke kunden det, blir gjelden ofte solgt til kreditorer etter gjentatte varsler. Da er saken ute av veien for butikkens del, siden de får pengene de har krav på fra kreditoren. Kreditoren igjen vil gå på personen som la til seg gjeld (kunden) for å få pengene sine. Greier ikke kunden å betale det på noen måte, må ham enten finne på noe smart eller søke om gjeldsordning. I korte trekk innebærer det ikke noe risiko for butikken såfremt de faktisk har et bevis på at kunden skyller dem noe. Det stemmer det.. Men jeg skjønner du ikke har sjekket prisene for en slik "tjeneste"? Det er nemlig ikke gratis det heller.. Men av og til, er det lettere å selge gjelden til ett firma, med tap, enn å bruke arbeidstid på å risikere å ikke få noenting.. Innlegget ditt kan godt være riktig, men det betyr IKKE at det bare deles ut kreditt i hytt og pine..
Madsi Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 True that, men å selge gjelden til ett firma med tap er ikke aktuelt.. da får den heller stå til jeg får lønn eller låne av foreldrene mine Har sjekket osv så slapp av, men veit ikke om den kommer på presist 8k eller 8500
OleG Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Bavaria Stavanger krever vanligvis betaling når man henter bilen, med mindre annet er avtalt på forhånd. men, det skader ikke å spørre. de kjører en standard kreditt-sjekk mens du venter.. Hilsen Bavaria-kunde som får faktura
hauken Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 ser vell sine folk an...er du 18 så får du nok aldri nøklene før summen er betalt...
Madsi Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Sweet, da er det jo ikke noe problem da Tusen takk, er drittlei av å kjøre rundt i Passat 1.9 Tdi.. Gleder meg til 2.5'n min <3
OleG Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Sweet, da er det jo ikke noe problem da Tusen takk, er drittlei av å kjøre rundt i Passat 1.9 Tdi.. Gleder meg til 2.5'n min <3 hehe forstår hva du mener. jeg og måtte hompe rundt i kona's pissat 1.9 tdi sak når gobilen var inne..
OleG Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Nei... gammel nok til å være gift, ha 2 barn, hus og være gjeldsslave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå