Frode_E30 Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Har fjernet det meste rundt varmeregisteret, sammt gulvmatta. Men hvordan demonteres denne uten å ødelegge noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Hvor langt har du kommet? Anbefaler og ta ut hele svarteboksen og få vasket den.. Gjorde det på min. Var MYE skit som satt inni boksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2009 Kan ta bilde så skjønner du litt mer.. Har egentlig ikke rørt verken boksen eller rørene. Kan hende jeg må bytte ut hele greia siden jeg så den lak litt kjølevann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Så langt er jeg kommet. På det nederste bildet vises det hvor den lekker litt kjøleveske. Ved den skruen ved inntaket. Så.. hvordan demonteres dette uten å ødelegge noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Det er rimelig enkelt. Først så fjærner du den luftekanalen som står foran selve varmeregisteret (når du ser på det nederste bildet). Etter det skrur du av de rørene som går ut i torpedoveggen. Tror det var 8mm mutter på de(litt trangt og komme til, men det går). Så løsner du på de 3 skruene som holder selve varmeregisteret fast til den sorte boksen, også drar du det bare ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Det er rimelig enkelt. Først så fjærner du den luftekanalen som står foran selve varmeregisteret (når du ser på det nederste bildet). Etter det skrur du av de rørene som går ut i torpedoveggen. Tror det var 8mm mutter på de(litt trangt og komme til, men det går). Så løsner du på de 3 skruene som holder selve varmeregisteret fast til den sorte boksen, også drar du det bare ut. Aha ja, får prøve i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Øh.. dette var ikke lett, jeg får jo aldri i livet ut hele boksen uten å fjerne dashbordet..? HJELP?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Er kun den "brune" delen som skal ut. Ikke det svarte. Det brune er hva som er registeret. Løsne skruene rundt dette og dra ut register med tilhørende ut/inn rør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 Er kun den "brune" delen som skal ut. Ikke det svarte. Det brune er hva som er registeret. Løsne skruene rundt dette og dra ut register med tilhørende ut/inn rør. Tenkte egentlig jeg skulle ta ut hele boksen da, men det er ikke lett. Poenget er at jeg skal fjerne asfaltplata og gulvmatta som fortsatt ligger under den svarte boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Er kun den "brune" delen som skal ut. Ikke det svarte. Det brune er hva som er registeret. Løsne skruene rundt dette og dra ut register med tilhørende ut/inn rør. Tenkte egentlig jeg skulle ta ut hele boksen da, men det er ikke lett. Poenget er at jeg skal fjerne asfaltplata og gulvmatta som fortsatt ligger under den svarte boksen. Skal du ut med varme enheten, så må dash ut. Ut luft fra register går i kanaler over register og hele boksen blir holdt oppe med 4 studs og muttere som sitter ved varmeapparat vifte. I tilegg til dette så må du løsne vaierene som går på reguleringen til spjeldene for hvor du skal ha luft. (ruten, benene osv) Det er og festet kabler som tilhører blandt annet blinklys på høyre side og turteller kontakt / forbruk osv til varmeenheten. Dette kommer til syne når dashbord taes ut. Jeg råder med dette på det sterkeste og ta ut dashbord, da oppgaven i mine øyne ser ut til og bli uhorvelig knotete, hvis ikke "umulig" med dashbord på plass. Bruk egnede tenger osv til og røske godt i teppebiten, den sitter kun presset godt imellom gulv og varmeenhet. Den sitter godt, så røsk godt til. For og fjerne ting som er under enheten, så trenger man ikke ta den ut. Det er en myte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 Ok, ja får prøve å røske litt da. Men tenkte jeg skulle fjerne asfaltplaten som ligger under der. Har allerede fjernet 30kg asfalt plater.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Ok, ja får prøve å røske litt da. Men tenkte jeg skulle fjerne asfaltplaten som ligger under der. Har allerede fjernet 30kg asfalt plater.. Ikke noe problem med varmeenhet montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå