djscream Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Hører folk sier det er avansert med å montere turbo på en vanos motor, altså snakk om en e36 325, vanos eller non vanos ang turbo bygg, noen forklaring på hva som er ditt å datt å hva som kan gjøres for å montere det om det er avansert? Ingen jeg har snakket med til nå har gitt meg en annen forklaring enn at det bare er sån. Skjønner at vanos er for å få mindre utslippe osv, er det noe av grunnlaget?
Wendel Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Det er ikke verre enn å bare fjerne vanos fysisk. Også er det vel ikke alle datasprut som støtter styring av Vanos.
djscream Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 ok, har aldri vært borti det med vanos, men hvordan fjærne den? Når trenger mann egentlig datasprut, nå har jeg ingen planer om å runde 300 hk.
sector59 Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 hei. Du tar vekk platen med vanos-enheten av toppen (på beltesiden) og erstatter den med en ikke-vanos plate så må du sette i en bolt i olje utaket til vanosen på olje-huset. Du må sjekke om bilen vil gå i nød-modus når du kobler vekk stikket til actuatoren til vanosen. Du greier deg med chip til 300hk i motoren. Med med sprut f.eks vi-pec V44 så kan du styre vanosen som vil øke dreiemomentet ditt på lavt turtal, samt kan du "leke" med diverse verdier som turtalsperr, fartsperr, tenning, bensin o.s.v
djscream Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Nydelig svar Takk for hjelpen Mye koster ett tilsvarende sprut ? Skaffer noen det billig til meg så skaffer jeg dem ekstra gode priser på alt fra BSbildeler.
OLEZZ Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Kan skaffe megasquirt sprut ferdig koblet til M50 med vanos for rundt 5000kr hvis det er av interesse. Du må også huske på at om du skal ha datasprut, må du også sende bilen til justering, som ligger på alt fra 3000 til 7000kr, alt ettersom hvem du vil justere hos. Med mindre du kjenner noen da.
sector59 Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 joda men hadde eg hvert deg og bare skal ha rundt om 300hk i motoren, så hadde eg nokk godt for chip. Du sparer mye penger og potensielle frustrasjoner på det Den vi-pecèn eg snakket om ligger på ca 11000kr men av diverse tester har vi funnet ut at det ligger i samme klasse om f.eks Autronic som igjen er 5000kr dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå