Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg peila olje nå, og så at det var tegn til vann i oljen. Det jeg så var grått grums på peilestikka, så sjekka jeg ekspangsjonstanken og så at jeg måtte etterfylle vann. Jeg tok da å drenerte ut litt olje fra avtappningshullet i bunnpanna, siden vannet er tyngre enn olje, og legger seg nederst. Men når jeg drenerte var oljen helt fin, og ingen antydning til vann.

Kan det være bare avleiring som ligger rundt der peilestikka kommer ned?

Hva tror dere problemet kan være? Har ikke merket noe problem med motoren ellers. Bruker bittelitt olje, men er bare slik at jeg må etterfylle 1-2 liter på 10.000km.

Skrevet

ta og kjør en oljerens, samt bytte av olje og filter, så kjører du litt etter på med ny olje og sjekker etter og ha kjørt en stund, kan godt være det er avleiringer, men om det blir like galt etterpå så tror jeg at jeg ville sjekka om det kanskje kan være toppen

Skrevet

var det jeg tenkte på også, en langtur med konstant temp på motoren fikser som regel dette, er det mye grøt så bør du nok bytte olje og filter

Skrevet

Jeg syntes det hørtes ganske voldsomt ut å måtte etterfylle 1-2 liter olje på ti tusen km?

Jeg synes min bruker ekstremt mye olje og jeg må etterfylle 2 liter på 15 000 km.

Så dette er normalt???

Skrevet

Er vell mest småkjøring der motoren akkurat blir varm til jeg kommer på skolen, så er nok ett resultat av det. Er ikke grått under oljepåfyllingslokket, men så antydning til grå grøt på peilepinnen.

Når det gjelder oljebruk så er det ikke sikkert det er så mye som 2 liter på 10.000km, men litt må jeg etterfylle.

Olje og filter blir byttet i dag og diesel blir kjørt gjennom systemt så det blir rent så får vi se hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...