kasper Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Hei! Jeg kjøpte bilen min (en 318i e36 1994) i oktober og da startet den fint. I november begynte den å bli litt "uvillig" med startinga og i vinter har dette bare eskalert, nå starter den som regel etter et par forsøk. Var sterk i troen på at jeg hadde nok i batteriet, og starteren gikk med god kraft. Men den "tar" bare iblant. Høres ikke pent ut.. Noen ganger starter bilen på første-, men som regel hvert tredje eller fjerde forsøk.. Virker som det er helt random. Fersk som bileier og uviten som jeg er, nileste jeg de fleste forum og fikk for meg at det enten var fukt et sted i tennings systemet, eller at tannhjul eller noe i den duren hadde knekt av på starteren, så den bare snurret igang motoren iblant hvis den var på riktig sted. Leste nylig en tråd her om en som hadde nogenlunde samme problem som meg, der det ble diskutert om starteren satt inntil, og om boltene hadde knekt av. Jeg løp straks ut nå å sjekket dette selv og voila! Ser ut som det mangler bolt på det øverste festet. Fikk sterke flashbacks fra Flåklypa Grand Prix! Vil tro at siden jeg har kjørt med dette problemet siden i høst, at enten starteren eller andre deler har tatt skade av denne slindringen og mellomrommet. Bør jeg bare skru det sammen, bruke den og håpe på det beste eller skru av alt og sjekke forholdene? Sier seg kanskje selv hva jeg BURDE gjøre, men kvier meg litt for å starte på dette, (ironisk nok). Takk for all hjelp!
kasper Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Noen som kan hjelpe? der bolten mangler virker det som det er litt mellomrom, men er vanskelig å se. Det rare er at det har holdt ut så lenge, den starter alltid etter et par forsøk.
kasper Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 bump! -Pratet litt med en nå som sa at det er noe galt med tilslaget. Vet ikke hva det betyr, om det sitter i starteren eller hva. Hadde blitt glad hvis noen tok seg tid til å hjelpe meg! Sliter veldig med å få start på kjerra hver gang nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå