Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om noen bra typer avfetting? Litt prekert,må få det så godt som helt vekk pga huseiern ble lite blid...men får det kanskje ikke helt vekk vil jeg tru :shock:

Skrevet
Vet du om noen bra typer avfetting?

Har et på verkstedet, det tar det meste.

Husker ikke hva det heter i farta.

Blir rar i knollen bare du ser på beholderen, så olje burde ikke være noe problem. Skal se om jeg kan få sett hva det heter.

Skrevet

sån sett så er det noe dritt med betong.. for det setter seg ned i porene i betongen å det gjør det veldig vanskelig å gjøre rent.. har prøvd med avfeting høytrykspyler uten de beste resultatene...

vurder epoxy.. det gir en glat og fin overflate som er sterk.. da kan man bruke vanlig vaskesett for gulv..

Skrevet
sån sett så er det noe dritt med betong.. for det setter seg ned i porene i betongen å det gjør det veldig vanskelig å gjøre rent.. har prøvd med avfeting høytrykspyler uten de beste resultatene...

Er akkurat det jeg tenkte på å at sølet legger seg i porene så det blir vanskelig uansett hvor sterkt middel jeg har på trur jeg. Mye er det for litern med epoxymaling? Kanskje koste på det sjøl om huseiern syntes det er greit...

Skrevet
Verkstedgulvsåpa til Vanline tar olje lett. Anbefaler å få malt gulvet, da går oljesøl bort som en lek

Veit du hvor jeg kan få tak i den såpa?

Skrevet

Er akkurat det jeg tenkte på å at sølet legger seg i porene så det blir vanskelig uansett hvor sterkt middel jeg har på trur jeg. Mye er det for litern med epoxymaling? Kanskje koste på det sjøl om huseiern syntes det er greit...

'

den koster litt for literen.. husker ikke helt i farten.. men du får kjøpten hos korona den er rød og svart og så står det epoxy ..... ett eller annet på den, det er 2 bokser som ser ut som en på en måte... hehe vis du skønner :lol: den kan også kjøpes i 8 (?) forskjellige farger.. de brukte den på det nye staten vegvesen i kr.sand og jeg ble meget imponert.. blir som å vaske hjemme på parketen.... lykke til da :wink:

Skrevet

jeg er gulvstøper av yrke. er golvet grovt og godt slitt (dype porer og hakk) så må div tiltak gjøres alt etter hvor mye som skal vekk. er det veldig mye nedi dype porer så bør man bruke gassbrenner. den varmer opp all olje og evt dieselsøl og tilslutt fordamper den. vi er ofte å maler opp igjen gamle garasjegulv som er normalt slitt og lit olje søl her og der. da bruker vi 30% saltsyre ( sykt sterkt) og syrebehandler gulvet og av igjen med høytrykkspyler. etterpå sliper vi gulvet og jevner ut evt sliper ekstra der de er mye "overflatesøl" som ligger godt trekt nedi. så må gulvet tørke helt noen timer og så støvsuges ordentlig godt. på med et tynt strøk 2 komponent betongmaling ( ta en halv liter vann i det første settet. normalt sett er ett sett 10 kg. vann gjør at det første strøket letter trekker nedi betongen) og så et strøk til dagen etter og så vips så har man en kanon overflate som er en lek å holde rent :)

Skrevet
jeg er gulvstøper av yrke. er golvet grovt og godt slitt (dype porer og hakk) så må div tiltak gjøres alt etter hvor mye som skal vekk. er det veldig mye nedi dype porer så bør man bruke gassbrenner. den varmer opp all olje og evt dieselsøl og tilslutt fordamper den. vi er ofte å maler opp igjen gamle garasjegulv som er normalt slitt og lit olje søl her og der. da bruker vi 30% saltsyre ( sykt sterkt) og syrebehandler gulvet og av igjen med høytrykkspyler. etterpå sliper vi gulvet og jevner ut evt sliper ekstra der de er mye "overflatesøl" som ligger godt trekt nedi. så må gulvet tørke helt noen timer og så støvsuges ordentlig godt. på med et tynt strøk 2 komponent betongmaling ( ta en halv liter vann i det første settet. normalt sett er ett sett 10 kg. vann gjør at det første strøket letter trekker nedi betongen) og så et strøk til dagen etter og så vips så har man en kanon overflate som er en lek å holde rent :)

Har kjørt en del betongbil å levert til golv å div,men ikke så mye erfaring som den som jobber med den. Men blir vel til at jeg må få fjerna det så godt det lar seg gjore uten å avslutte med noen form for maling av golvet,siden jeg leier hus med en ganske bra plass å skru på så blir det ikke noe særlig å koste på flere tusen sikkert i maling på det. men saltsyre er vel ikke noe hvem som helst kan gå å kjøpe? Tenkte på å event prøve å pusse det ned litt,men må sikkert pusse mye siden golvet er litt porøst å til dels godt brukt :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...