Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var å kjøpte meg en 91mod 520i i dag. Men fant ut ettervert at det ikke vil komme noe varme ut fra varmeapparatet. Noen som vet hva som kan være feil?

Skrevet

Lite kjølevæske, luft i systemet, dårlig sirkulasjon, varmeventilene kødder.

Og sikkert mange andre ting og!

Du kan gi litt meir info om kva slags varmeapparatsystem du har

Skrevet

Kan være termostaten. Den ble byttet på bilen til en jeg kjenner og det ble futt i sakene etter det. Den er og to-sone uten AC :)

Skrevet

Så det går altså ikke ann å få varme med den midterste spaken? Altså, nå får jeg ikke varme i den store dysa på dashbordet, og dem små som er i dørene, samt dem i midten av dashbordet. men er varmluft i dem helt inntil frontruta og ned mot beina. Skal vel ikke være slik?

Skrevet

Lurer på om det kan være sånn, bare kaldt i midten = kun friskluft. E28 var sånn, men nå skal jeg ikke si sikkert om den Store forskjellen kom med E34 eller om klimanlegg gjør forskjellen.

På min er det et blått/rødt hjul ved kanalen over stereoanlegget, den regulerer lufttemp på denne og de ved vinduene. Du har ingen regulator der?

Skrevet

Nei har ikke det. De eneste regulator hjulene ved kanalene på min er liksom dem som stenger/ åpner kanalen. Merklige greier. Prøvde å bytte vannventilene også, men var ikke stort bedre av det.

Skrevet
Er temperaturmåleren rett under midten?

Den midterste spaken er berre for kald luft.

Lufta oppe og nede er temperaturregulert. (spaken oppe og nede)

Temperaturen er helt på midten, eller kanskje en kvart mm til høyre for midten liksom

Skrevet
Så det går altså ikke ann å få varme med den midterste spaken? Altså, nå får jeg ikke varme i den store dysa på dashbordet, og dem små som er i dørene, samt dem i midten av dashbordet. men er varmluft i dem helt inntil frontruta og ned mot beina. Skal vel ikke være slik?

Jo skal væra sånn. Den midterste spaken stenger du om vinteren. Skal berre væra kaldluft der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...