JoachimBrun Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Har i lengre tid hatt hvining fra motoren ved gasspådrag. Holder jeg tilnærmet null belastning eller bremser på motoren forsvinner lyden nesten helt. Trodde først det var dynamoen, men den måtte jeg bytte for en tid siden, og lyden forsvant ikke med dynamoen. Kan legge til at dette er 520iT - 95 gått 200' Takknemlig for teorier joachim
LodeRunner Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 vitereim, girkasse eller t.o.m. radio - hehe, har oppleved det med en gammel radio
JoachimBrun Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 He , he Nei viftereim var det første som ble byttet, men det hjalp ikke. Girkasse ble nevn her, og det er jo det jeg frykter mest...tror clutch har sett sine beste dager, er det noe lager der som kan være kandidat ? Vel vel, en dag ryker vel det som lager lyd. Tar selfølgelig gjerne fler teorier:-) joachim
BreitBau Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Girkasse? Enkelt.. Sett deg i bilen og rus den på tomgang.. Er lyden der da når du har klutsjen inne, så er det motor, er den der når du har klutsjen ute er det noe der.. Og hvis det kun er i gir, da er det drivverk..
JoachimBrun Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Takk for innspill, ubehagelig logisk Clutch er ute, lyd øker med belastnig mer enn turtall. Det er nok drivverk et sted. Kan det være noe så enkelt som manglende smøring i kasse eller kardang ?
pål Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Kan jo sjekke olje nivå og tilstand. Kan jo rett og slett bytte olje og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå