Richie85 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Ja, da var det min tur til å banne over bilen.. Ironisk nok var jeg på vei ut av garasjen for å se på ny bil.. Etter å ha kommet fra jobb i går kveld, ble bilen parkert som vanlig i garasjen. Da jeg skulle kjøre ut i dag, fikk jeg kjørt mellom 0,5-1m og høyre bakhjul blokkerte. Full stans på bilen! Jeg rygget da enda lenger bak for å komme over dette "punktet" andre veien, for å så forsøke på nytt. Like herlig full stans på høyre bakhjul. Jeg har hatt tilfeller hvor brekket har hengt på bilen og naturlig nok tenkte jeg dette her også. Kjørte da frem igjen og da kom det et digert Dunk, akkurat som om dette løsnet og alt ok. Men neida! Kom like borti gata, så hører jeg rytmisk dunking bakfra som forplantet seg videre frem til under meg. Forsøkte å dra litt i brekket for å se om lyden ga seg da og det gjorde den ikke. Lyden fulgte hastigheten, så er noe som beveger seg. Det er merkbart slag som slår under og første tanken min var mellomaksel/bakaksel. Noen ide?! Det neste som er møkk nå er at bilen står i en garasje den knapt har plass til seg selv i og får ikke kommet meg under for å se! Merker jeg er lei. Om noen har vært borti liknende eller henger med på forklaringen min, så bare skriv i vei! Forslag mottas med stor takk!
Richie85 Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 kan legge til at jeg bukket opp bilen og la meg under for å kjenne på stikkakslinger/mellomaksel.. Det jeg kjenner på mellomakselen virker bra, samme gjelder stikkakslingene. Forsøkt med bilen i fri og i gir, det virker bra.. Hjullager virker også bra! Samtidig synes jeg det er rart om brekket skal kunne forårsake slålyden jeg kjente under meg.. kjenner blodtrykket stiger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå