Gå til innhold

E36 coupe - komponentsett, eller finnes det bedre løsninger?


Anbefalte innlegg

I biler jeg har hatt før, har jeg montert komponentsett og bare vært sånn passe fornøyd. Tror mye av problemet har vært at mellomtonen forsvinner litt fordi plasseringa av elementet er for langt ned. Diskanten kommer greit fram fordi den lett kan plasseres høyere opp i døra.

Nå har jeg tenkt å skifte ut høytalerne i M3'n og frykter at samme problem vil oppstå her. Det jeg da lurer på er om det finnes bedre løsninger enn 5" komponentsett?

F.eks: Går det an å montere 5" to-veis høytalere (m.delefilter for å fjerne mellomtonen) nede i "dørken". Og i tillegg sette inn 3,5" ev 4" diskant og mellomtone høyere oppe i døra, der diskanten sitter idag? Og er det noen som har erfaring med type høytalere som passer sammen?

Som sikkert mange skjønner, så er jeg ikke racer i bilstereo. Men vil likevel ha best mulig lyd. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... :-k

Det vil vel kanskje hjelpe litt. Men usikker på om det løser problemet helt. Mellomtonen blir jo likevel bli "gjemt bort" der nede sammen med bassen.

Andre forslag? :clap:

Vel...da må du bygge om dørsidene i tilfellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...da må du bygge om dørsidene i tilfellet...

Hmmm... Det veit jeg ikke om jeg gidder. Men dersom komponentsett er enkleste og beste løsning hadde det vært kult å høre andres erfaringer med merker som er bra til kjerra mi. Har ikke noe bestemt prisklasse, men alt fra 1200 kr til 2500 er vurderbart.

De jeg vurderer er følgende:

Kicker KS502, JBL GTO 508C, DLS RS5, Alpine SPG 13CS

Det er bare JBL høytalerne jeg har testa foreløpig. En kompis har de i sin M5 og det låter helt okei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...