Joan E36 Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Hei! Lurer på hvilke størrelser det er på høyttalerne i en e36 cab 1997 mod? Har ikke høyttalere i dørene som mange caber ble levert med, men har nede ved beina(pedalene) foran på begge sider selvsagt. Så har jeg en på hver side bak i armlenet i baksetene. Lurer på om det er samme størrelse foran og bak? Stemmer det ikke at det er 13cm foran? Men synes det er bedre lyd i de foran enn de bak. Er dette bare noe jeg tror eller er det forskjellig størrelse foran og bak? Har kjøpt pioneer høyttalere som jeg skal ha foran, og kunne godt tenkt meg å kjøpe samme type bak også, men det går jo ikke om de er forkjellige. Så fint om noen veit noe om dette som kan hjelpe meg med det På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 13cm med separate diskanter foran, og jeg mener det er 13cm med integrert diskant bak også ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvilt Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 nei, de bak er 10 cm ( 4" ) Er det på min. så regner med du også har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvilt Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 skal du bare skifte ut orginalhøytalerene eller har du noen planer om å få litt bass inn i bilen og? Holder på å skal skifte ut høytalerne selv, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 på min var de 5,25" framme og 4" bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 13cm og 10cm ja.. Men de har noen løgne fester bak ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 nei, de bak er 10 cm ( 4" )Er det på min. så regner med du også har det Sorry...var 10cm jeg faktisk mente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvilt Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 nei, de bak er 10 cm ( 4" )Er det på min. så regner med du også har det Sorry...var 10cm jeg faktisk mente for gå for denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiny Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Jeg brukte et par timer i går på å montere bakhøytalere i min, gikk for 13cm bak også, noe det er "akkurat" nok plass til... Tok et par før/etter bilder som jeg kan laste opp her om du vil, men får ikke gjort det før i ettermiddag. Det sitter et 4" gitter ved armlenet bak, det eneste jeg gjorde var å legge over en mal, merke den nye størrelsen og klippe ut et større hull (med tang), installasjonen blir så clean som du har pene høytalere. Plata som er brukt ved armlenet er bra stiv, så høytaleren sitter som støpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nalegutt Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Jeg gjikk for focal 5,25" fremme å bak! Settet kostet vel 3500 pr sett, pluss focal 4 kanals forsterker! Koster litt, men jaggu får du hva du betaler for;) pluss 2x rockford power i 8" bak:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet April 29, 2009 Forfatter Share Skrevet April 29, 2009 Hei! Takker så mye for tilbakemeldinger! Bilder setter jeg stor pris på! Skjønner ikke engang hvordan jeg skal få løsnet "sparke-dekslene" nede foran engang jeg og enda mindre hvordan jeg skal få av skinntrekket ved bak-høyttalerne Tenkte jeg skulle få byttet høyttalere til helgen. Kjøpt meg et par med pioneer-høyttalere foran, så får jeg høre hvor mye bedre lyd det blir av å bare bytte foran Planen er å kjøpe et sett bak også. Basskasse osv er jeg ikke så interessert i å ha i bilen fordi jeg synes bagasjerommet er lite nok som det er Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet April 29, 2009 Share Skrevet April 29, 2009 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 de kjøpte jeg, og monterte i et pioneer frontsystem med delefilter og diskant, det hjalp på mangler frontsett med mellomtone, og diskant, og mulig enda en, siden man kan ha det på e36, org. så forsterker da sjølsagt, har også rf sub og blaupunkt forsterker til den^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nalegutt Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 Skinn-Dekslene bare skyver du fremover,så kommer du rett inn t høgtalerene:) veldi enkel opprasjon! Fremme var det noe verre husker eg,mn med tolmodighet så jikk det bra;) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tusjen Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Jeg holder på med og montere 5,25" bak i min cab. slik ser det ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2009 Takk for svar dere Dere har gitt meg mange gode tips og råd Skal ordne det nå så fort jeg får tid. Har hatt så uendelig mye å gjøre i det siste, så har aldri blitt til at jeg har fått tid til dette Men nå står bilen øverst på prioriteringslista mi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå