Gå til innhold

Høyttalere i E36 cab?


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvilke størrelser det er på høyttalerne i en e36 cab 1997 mod?

Har ikke høyttalere i dørene som mange caber ble levert med, men har nede ved beina(pedalene) foran på begge sider selvsagt. Så har jeg en på hver side bak i armlenet i baksetene. Lurer på om det er samme størrelse foran og bak?

Stemmer det ikke at det er 13cm foran? Men synes det er bedre lyd i de foran enn de bak. Er dette bare noe jeg tror eller er det forskjellig størrelse foran og bak?

Har kjøpt pioneer høyttalere som jeg skal ha foran, og kunne godt tenkt meg å kjøpe samme type bak også, men det går jo ikke om de er forkjellige.

Så fint om noen veit noe om dette som kan hjelpe meg med det :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bare skifte ut orginalhøytalerene eller har du noen planer om å få litt bass inn i bilen og?:)

Holder på å skal skifte ut høytalerne selv, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et par timer i går på å montere bakhøytalere i min, gikk for 13cm bak også, noe det er "akkurat" nok plass til...

Tok et par før/etter bilder som jeg kan laste opp her om du vil, men får ikke gjort det før i ettermiddag.

Det sitter et 4" gitter ved armlenet bak, det eneste jeg gjorde var å legge over en mal, merke den nye størrelsen og klippe ut et større hull (med tang), installasjonen blir så clean som du har pene høytalere. Plata som er brukt ved armlenet er bra stiv, så høytaleren sitter som støpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Takker så mye for tilbakemeldinger! Bilder setter jeg stor pris på! :)

Skjønner ikke engang hvordan jeg skal få løsnet "sparke-dekslene" nede foran engang jeg og enda mindre hvordan jeg skal få av skinntrekket ved bak-høyttalerne :P Tenkte jeg skulle få byttet høyttalere til helgen. Kjøpt meg et par med pioneer-høyttalere foran, så får jeg høre hvor mye bedre lyd det blir av å bare bytte foran :) Planen er å kjøpe et sett bak også.

Basskasse osv er jeg ikke så interessert i å ha i bilen fordi jeg synes bagasjerommet er lite nok som det er :P Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :) Dere har gitt meg mange gode tips og råd :)

Skal ordne det nå så fort jeg får tid. Har hatt så uendelig mye å gjøre i det siste, så har aldri blitt til at jeg har fått tid til dette :( Men nå står bilen øverst på prioriteringslista mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...