Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk litt dårlige nyheter i dag. Leverte bilen på verksted fordi den begynte og gå varm, og det viser seg at forrige eier har kjørt denne skikkelig varm. Det spøker for blokk og/eller topp, men resten er i bra stand tror jeg. Selv har jeg mest sannsynlig ordnet meg en annen motor så da kan jeg selge denne til noen som trenger den. Skal prøve og sette denne på en pall når jeg får den ut av bilen så det kan selges deler fra den om det er interessant. Motoren gikk veldig fint og ikkeno tull bortsett fra det som står over. Motoren sitter i 523ia 96mod. Kmstand 263000

• 4 weeks later...
Skrevet

hvordan sjekket verkstedet det?

er ikke vannpumpe som er defekt som vanlig på motoran der?

Er temperaturen normal og begynner å kok?

røyker det hvit ut eksosanlegget?

jeg må nesten bare sjekk :wink:

Skrevet

Det begynte vel med at det røyk mye også begynte det og komme vann ut av potta. Bilen bak meg begynte med vindusviskerene når jeg ga på.

Verkstedet har ikke sjekket så nøye siden jeg har en byttemotor som skal inn. Ville spare litt penger på verkstedjobb.

Men etter de hadde den oppe så gikk det noen gjenger i blokka ved montering av toppen. Fikk vel såvidt begynt på momentet.

Da stoppet sammensettinga der.

Det var ca 15 kalde ute da jeg kjøpte bilen så det røyk fælt av alle andre biler også, så jeg fikk ikke med meg at det var noe galt med denne.

Når det gjelder temperaturen var den helt fin så lenge det er vann på den.

Skrevet

Jeg tar imot bud på motor. Det er bare og starte ett sted. Den kan hentes fra neste helg eller noe (2mai). Jeg aner ikke hvor mye den er verdt så her har dere mulighet til å lure meg. he he.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er motoren ute av bilen. Det som er igjen for salg er motorblokk med innmat og topp med innmat.

Har ikke mulighet til og lagre den så lenge.

Skambud mottas med takk.

• 2 weeks later...
Skrevet

He he, ja det er helt vilt.

Det hele startet med at bilen begynte å gå varm. Da fikk jeg pris på 10k for ny toppakning, vannpumpe og termostat inkl arbeid. Men så viste det seg at motoren hadde blitt varmkjørt av tidligere eier så den var ferdig.

De 10k gikk derfor til alt av arbeid som skulle gjøres for og bytte motor, radiator (denne var tettet med kitt i bunnen så det alt skulle se bra ut da jeg kjøpte bilen), vannpumpe og termostat. Alt ble kjøpt nytt fra GS bortsett fra motor. Den ble kjøpt brukt fra GS. Motor, radiator, vannpumpe og termostat kostet 25200,-

Så til dere som kunne tenkt og varmkjøre disse alu motorene burde tenke dere godt om.

Nå er det bare igjen ett lite problem. Det er at AC ikke blåser ordentlig kaldt. AC pumpa virker når jeg trykker på knappen. Uten at jeg veit så tror jeg det skulle vært fylt på ny gass. Den virket fint når jeg kjøpte bilen. Noen andre forslag til hva det kan være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...