Thorstein Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Fikk litt dårlige nyheter i dag. Leverte bilen på verksted fordi den begynte og gå varm, og det viser seg at forrige eier har kjørt denne skikkelig varm. Det spøker for blokk og/eller topp, men resten er i bra stand tror jeg. Selv har jeg mest sannsynlig ordnet meg en annen motor så da kan jeg selge denne til noen som trenger den. Skal prøve og sette denne på en pall når jeg får den ut av bilen så det kan selges deler fra den om det er interessant. Motoren gikk veldig fint og ikkeno tull bortsett fra det som står over. Motoren sitter i 523ia 96mod. Kmstand 263000
Thorstein Skrevet April 25, 2009 Forfatter Skrevet April 25, 2009 Da ser det ut som motoren blir tatt ut i løpet av uka som kommer. Si ifra hvis det er noe dere trenger, så tar jeg det av.
Aroid Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 hvordan sjekket verkstedet det? er ikke vannpumpe som er defekt som vanlig på motoran der? Er temperaturen normal og begynner å kok? røyker det hvit ut eksosanlegget? jeg må nesten bare sjekk
Thorstein Skrevet April 25, 2009 Forfatter Skrevet April 25, 2009 Det begynte vel med at det røyk mye også begynte det og komme vann ut av potta. Bilen bak meg begynte med vindusviskerene når jeg ga på. Verkstedet har ikke sjekket så nøye siden jeg har en byttemotor som skal inn. Ville spare litt penger på verkstedjobb. Men etter de hadde den oppe så gikk det noen gjenger i blokka ved montering av toppen. Fikk vel såvidt begynt på momentet. Da stoppet sammensettinga der. Det var ca 15 kalde ute da jeg kjøpte bilen så det røyk fælt av alle andre biler også, så jeg fikk ikke med meg at det var noe galt med denne. Når det gjelder temperaturen var den helt fin så lenge det er vann på den.
Thorstein Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 kan du sende pris for hele motoren på PM? PM er sendt
Thorstein Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 Jeg tar imot bud på motor. Det er bare og starte ett sted. Den kan hentes fra neste helg eller noe (2mai). Jeg aner ikke hvor mye den er verdt så her har dere mulighet til å lure meg. he he.
bmwsupporter Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 har edu solgt hjernen?gir deg 500 for den...
Thorstein Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Hjernen og alt elektrisk skal jeg bruke selv.
Thorstein Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Da er motoren ute av bilen. Det som er igjen for salg er motorblokk med innmat og topp med innmat. Har ikke mulighet til og lagre den så lenge. Skambud mottas med takk.
Thorstein Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Siden det ikke var noen interesse for denne har jeg pælma den i dunken. Fikk igjen bilen min i går. Regninga kom på 35.000,-
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Hva av arbeid har de gjort da? Var jo voldsomt..
Thorstein Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 He he, ja det er helt vilt. Det hele startet med at bilen begynte å gå varm. Da fikk jeg pris på 10k for ny toppakning, vannpumpe og termostat inkl arbeid. Men så viste det seg at motoren hadde blitt varmkjørt av tidligere eier så den var ferdig. De 10k gikk derfor til alt av arbeid som skulle gjøres for og bytte motor, radiator (denne var tettet med kitt i bunnen så det alt skulle se bra ut da jeg kjøpte bilen), vannpumpe og termostat. Alt ble kjøpt nytt fra GS bortsett fra motor. Den ble kjøpt brukt fra GS. Motor, radiator, vannpumpe og termostat kostet 25200,- Så til dere som kunne tenkt og varmkjøre disse alu motorene burde tenke dere godt om. Nå er det bare igjen ett lite problem. Det er at AC ikke blåser ordentlig kaldt. AC pumpa virker når jeg trykker på knappen. Uten at jeg veit så tror jeg det skulle vært fylt på ny gass. Den virket fint når jeg kjøpte bilen. Noen andre forslag til hva det kan være?
Bimmerlars Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Sannsynligvis bare gassen. Fyll på sporstoff, da du kan ha en lekkasje siden den virker dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå