Gå til innhold

Prosjekt: Bmw e30 325i 2.7 turbo vurderes solgt


bmwpower.no
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min 1986 modell 325i 2.7 turbo prosjekt bil.

Pris: Bud / 120.000,-

Innbytte vurderes...

Bilen er ikke helt ferdigstilt, følgende gjenstår i hovedsak.

* Motor har kristiansen gjort ferdig bortsett fra å montere sammen topp og bunndel, samt å montere inn kammen. Innsug osv må også monteres. Alle deler er på plass.

* Mappe på nytt (mappet er til en 400hk 2.5 liter)

* Sette motor/gir nedi.

* Justere opp igjen forstilling etter montering av coilovers og nye forstillingsdeler

* Sette inn bur og stoler (Bilen står nå uten stoler og gulvteppe i. Gulvteppe med hull til buret følger med.

Bilen er norsk og har gått med norske skilt og er kun avregistrert.

For å sette på igjen skilter må den eu godkjennes og så er det tut og kjør!

Sprutet sitter montert i bilen og har fungert med motor før det ble demontert.

Dette er oppsett på en motor som tåler MINST 500hk.

Motor info:

Nye vippe armer

Hardere ventil fjærer

z45 emen turbo kam

d-bilas justerbart kamdrev

topp portet sveiset og mirafrest av ppf

nye lagre og pakninger

diesel veiv

cp piston stempler

smidde eagle råder

o ringet blokk

m21 olje pumpe

stødgørdel

arp bolter på veiv råder og blokk

linje honet blokk

alt er balansert og vekt justert

pulsplitt grenrør

turbonetics t66

ppf 60 mm wastegate

ppf 50 mm dump

intercooler 600.300.100 takler 1000 hk.

megasquirt sprut for tenning og bensin

orginal polert innsug

ppf fuelrail

større radiator med bryter styrt vifte

ny vannpumpe

det meste i hele motoren er nytt…

bosch bensinpumpe (ca 500hk)

45 liters fuelcell

xyz 330 mm med 6 stemplet callippere foran

orginalt men pulver lakkert alt nytt bak

xyz coilovers

justerbare støtdempertopper

nye foringer på alt av understell (powerflex)

sandblåst og lakkert bakstilling og forstilling

328 zf girkasse (samme som m3 kassa, tåler opp mot 700hk)

sperre diff

ny 4 pads sinterlamell

ny 618 trykkplate

Turbo trykk, olje trykk, shift lys og turteller montert inn.

Det sitter helt nye 18” alufelger med nye dekk på bilen.

++++mer som jeg garantert har glemt!

Karosseriet på bilen er meget bra og det er ekstremt lite rust!

Nylakkert i 2005. etter det har den gått 2-3000 km

Sparco Evo bøttestoler og 4 punktseler følger med

Bur følger med (står sveist i to deler, tenkte montere inn skrudd med hylser, slik at man kan ta ut om man vil vise bilen)

Motor er bygget av ppf og svein kristiansen (ringspeed engeneering)

wfpsjrvr9lbx78o8p4ir.jpg

0qstj7m7qf9ts3p6pkno.jpg

ms41opt763yp8t7scuy9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...