birken85 Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 bilen min har ett lite kjølingsproblem... er en 318i med m43 motor... her er da plagene folkens... kan begynne og blåse kaldt på tomgang.. så hender det at når eg står på tomgang begynner plutselig tempen og stige men faller tilbake til normalnivå så fort eg begynner og kjøre... og så kjennes det ut som om det lukter kjøleveske fra varmeapparatet.... trenger rådene deres så kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Stig Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Mitt tips er vannpumpa. Skift vannpumpa og termostat. Om nivået i ekspansjonstanken ikke synker er det ikke lekkasje, og da er det litt rart at det lukter kjølevæske fra varmeaparatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Mitt tips er vannpumpa. Skift vannpumpa og termostat. Om nivået i ekspansjonstanken ikke synker er det ikke lekkasje, og da er det litt rart at det lukter kjølevæske fra varmeaparatet. så om det er lekkasje på en av kjøleslangene så kommer det kjøleveske lukt i varmeapparatet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Temp stigning ved tomgang tyder på gåen viskose kopling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Temp stigning ved tomgang tyder på gåen viskose kopling. nei har elektrisk vifte:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Temp stigning ved tomgang tyder på gåen viskose kopling. nei har elektrisk vifte:) bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Er nokk det vanlege jah, termostat eller vannpumpe Kan jo vere lekasje i radiator til kjøleanlegg? Da vil den jo dra luft der så tempen blir ujamn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Stig Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Mitt tips er vannpumpa. Skift vannpumpa og termostat. Om nivået i ekspansjonstanken ikke synker er det ikke lekkasje, og da er det litt rart at det lukter kjølevæske fra varmeaparatet. så om det er lekkasje på en av kjøleslangene så kommer det kjøleveske lukt i varmeapparatet?? Hehe, nei. Er slik som Ole|KSR sier. Om det er lekasje i radiator til varmeapparatet blir det lukt inne i cupè. Men ville absolutt gått for vannpumpe og termostat. Billig og enkelt å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 tok meg en skikkelig runde med lufting i går og det viste seg at det var jævig med luft i systemet så fikk på en god del kjøleveske.. men det forklare nå fortsatt ikke lukta i kupeen men siden der var ganske lite vann er jo kansje tanken tilbake til lekkasje.. om ikke enda verre att toppen er gåen så vannet tar eksos veien siden.. eg ikke har klart og sett noen lekkasje men kan også ha vert lite vann på den lenge for er ikke så lenge siden eg kjøpte denne bmwen og har jo ikke peiling på hva forige eier har passet på.. bilen ryker jo ikke spesielt hvitt heller.. ganske usikker her kan du si... lukter ikke olje av vannet heller og ikke hvitt grums på oljepåfyllings lokket heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 bumpeti bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Få deg en trykktest på hele anlegget. Følg nøye med om væske forsvinner. Kan også være varmeapp radiator som lekker.. sjekk gulvmatter om de er våte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå