hon Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Lock up'en er treg når bilen er kald. Den kobler ikke inn før etter noen minutters kjøring. Har ikke opplevd dette pa andre bilmerker med automat og lock up. Er oljen gammel? Km 153000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Det er en del som har hatt diverse problemer med kassene sine her i det siste, blandt annet lock-up. Og jeg har fått inntrykk av at de fleste problemene har med abs-sensorer å gjøre... Du burde derfor prøve en diagnose. Olja burde ikke være sååå ille etter 150' men man vet jo aldri, er jo ikke negativt å bytte den selvom bmw påstår at det er lifetime-olje. Men få tatt diagnose før du begynner å koste på noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Erik Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hei. Jeg har en 525tds 98mod Touring med automat. Da jeg kjøpte den hadde den stadig problemer med å legge inn lock-up. Skiftet ABS sensor på HF etter å ha testet med Carsoft. Etterpå virket lock-up som den skal. Jeg har overhalt automaten pga mangel på oljeskift. 210000km med evighetsolje som de kaller det hos BMW. Grønn plugg. Jeg tror at det er smart å sjekke oljen hvis bilen har gått over 150000. Når det gjelder tiden det tar før lock-up kommer inn, så er nok det pga temp. på olje i automaten. Slik er det ihvertfall på min. Mvh Svein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hei. Jeg har en 525tds 98mod Touring med automat. Da jeg kjøpte den hadde den stadig problemer med å legge inn lock-up. Skiftet ABS sensor på HF etter å ha testet med Carsoft. Etterpå virket lock-up som den skal. Jeg har overhalt automaten pga mangel på oljeskift. 210000km med evighetsolje som de kaller det hos BMW. Grønn plugg. Jeg tror at det er smart å sjekke oljen hvis bilen har gått over 150000. Når det gjelder tiden det tar før lock-up kommer inn, så er nok det pga temp. på olje i automaten. Slik er det ihvertfall på min. Mvh Svein Stemmer, lock-up er tempstyrt. Oljen må ha nådd 25 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 på min er de også sånn,kobler ikke inn på kald motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Ok, takk for svar. Slår inn når motor er varm så da er det vel normalt. Går mot et oljeskift i løpet av sommeren likevel tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå