Gå til innhold

Lock up, E 39 520 Touring 1998

hon
 Share

Anbefalte innlegg

Lock up'en er treg når bilen er kald. Den kobler ikke inn før etter noen minutters kjøring. Har ikke opplevd dette pa andre bilmerker med automat og lock up. Er oljen gammel? Km 153000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som har hatt diverse problemer med kassene sine her i det siste, blandt annet lock-up. Og jeg har fått inntrykk av at de fleste problemene har med abs-sensorer å gjøre... Du burde derfor prøve en diagnose.

Olja burde ikke være sååå ille etter 150' men man vet jo aldri, er jo ikke negativt å bytte den selvom bmw påstår at det er lifetime-olje. Men få tatt diagnose før du begynner å koste på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en 525tds 98mod Touring med automat. Da jeg kjøpte den hadde den stadig problemer med å legge inn lock-up. Skiftet ABS sensor på HF etter å ha testet med Carsoft. Etterpå virket lock-up som den skal. Jeg har overhalt automaten pga mangel på oljeskift. 210000km med evighetsolje som de kaller det hos BMW. Grønn plugg. Jeg tror at det er smart å sjekke oljen hvis bilen har gått over 150000.

Når det gjelder tiden det tar før lock-up kommer inn, så er nok det pga temp. på olje i automaten. Slik er det ihvertfall på min.

Mvh Svein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en 525tds 98mod Touring med automat. Da jeg kjøpte den hadde den stadig problemer med å legge inn lock-up. Skiftet ABS sensor på HF etter å ha testet med Carsoft. Etterpå virket lock-up som den skal. Jeg har overhalt automaten pga mangel på oljeskift. 210000km med evighetsolje som de kaller det hos BMW. Grønn plugg. Jeg tror at det er smart å sjekke oljen hvis bilen har gått over 150000.

Når det gjelder tiden det tar før lock-up kommer inn, så er nok det pga temp. på olje i automaten. Slik er det ihvertfall på min.

Mvh Svein :)

Stemmer, lock-up er tempstyrt. Oljen må ha nådd 25 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...