rel0ad Skrevet April 3, 2009 Forfatter Skrevet April 3, 2009 takk:) kjøper en ny en jeg og tester, går det ann å smøre stemplet på dumpen jeg har for å få den til å bli mykere kanskje?
BreitBau Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Kanskje.. Men hva med å kappe fjøra så den ikke bli så stram da?
tangorev Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Mystisk det her, men stempelet skal være ganske hardt. Med min på soft må jeg forsatt bruke litt makt med fingeren. Hvordan funker bilen ellers forresten? Blei du fornøyd?
BreitBau Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Vakuum er fantastiske greier.. Det er helt vanvittig krefter i undertrykk altså.. Du vikke tro det engang.. Så det som kjennes hardt å presse er i realiteten ikke noe stress med vakuum..
rel0ad Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Mystisk det her, men stempelet skal være ganske hardt. Med min på soft må jeg forsatt bruke litt makt med fingeren.Hvordan funker bilen ellers forresten? Blei du fornøyd? meget fornøyd, ufattelig hva det hjelper med 0,5 i trykk;) nye plugger, tette litt olje lekasje og fikse eksosen 100% så blir dette toppers =)
rel0ad Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 da har jeg funnet løsninga, litt flaut nesten:p men husker det til neste gang. var faktisk to fjærer inne i den, en som er mjukere en den andre. sikkert for å få justert dumpen. fjerna den ene å da dumpet den som bare det:) meeeeen.... bilen begynte å oppføre seg rart, når jeg akselrete og slapp clutsjen så kveltes bilen seg, ville ikke gå fint på tomgang osv. er ikke en resirkulær dump dette, kan det være at jeg må ha det? noen tips til hva det kan være? tok bare å fjernet vakumet til dumpen og bilen var normal igjen, men da uten dump:(
Ballder Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Hehe. Men problemet du har nå er at den måler feil verdier på lufta når dump er åpen. Ved pådrag etterfulgt av oppslipp (dumper) så måler den all luften som dumpes til og bli brukt av motor, og føder på med bensin. Drukner altså. Ved vanlig tomgang så er den dumpen du har montert av typen som står åpen hele tiden ved vakum tilført. Altså blir det og regne som falsk luft, da dette ikke blir målt av massemåler. Tar det dithen at massemåleren din står på sugeside av turbo, eventuelt mellom turbo og dump. Da blir det bare slik desverre.
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 har montert ett kinakit og kjører 0,5 i trykk, får ikke dumpen til å fungere, har stilt den helt på soft, hadde kunne tenkt meg å spart litt på kinaturboen så greit å fått fikset dumpen Ikke for å være "dum", men hva er et kinakit? Kan man montere dette på en stock motor og kjøre 0,5 bar turbotrykk uten å sprenge toppakning? Takker for svar...
Ballder Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Kinakit er et annet ord for billig turbo sett.. Alltså det er et "komplett kit" sammensatt av billige deler (gren/turbo osv) Bare og klaske på og lade som pokker (opp til 0,5 ca) STOOR fordel med en chip tilpasset oppsettet du bygger, og noen ganger ett must.
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Kinakit er et annet ord for billig turbo sett..Alltså det er et "komplett kit" sammensatt av billige deler (gren/turbo osv) Bare og klaske på og lade som pokker (opp til 0,5 ca) STOOR fordel med en chip tilpasset oppsettet du bygger, og noen ganger ett must. Høres en smule kult ut..! Har planer om å kjøre turbokonvertering etter hvert, så det kommer sikkert MANGE dumme spm... Bør vel kanskje bytte toppakning også... Takk for svar!
Ballder Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Lader over 0,6 på orginal moto og pakning på min m50b25. No problems med den enn så lenge. Glan rundt i forumet og prøv og søk litt rundt her inne, så finner du en del svar du muligens kommer til og lure på underveis. Lets relate this thread to The Blue Pearls problems. (liker og tro det der var perfekt engelsk)
Turbo-Tommy Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 da har jeg funnet løsninga, litt flaut nesten:p men husker det til neste gang.var faktisk to fjærer inne i den, en som er mjukere en den andre. sikkert for å få justert dumpen. fjerna den ene å da dumpet den som bare det:) meeeeen.... bilen begynte å oppføre seg rart, når jeg akselrete og slapp clutsjen så kveltes bilen seg, ville ikke gå fint på tomgang osv. er ikke en resirkulær dump dette, kan det være at jeg må ha det? noen tips til hva det kan være? tok bare å fjernet vakumet til dumpen og bilen var normal igjen, men da uten dump:( Da er antageligvis dumpen for løs, slik at den står oppe på tomgang. Dumpventilen skal være akkurat så stram at når du står på tomgang, så skal den være lukket, men du skal lett kunne åpne den med en finger, forutsatt at du har en dump du kommer til på
rel0ad Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 da har jeg funnet løsninga, litt flaut nesten:p men husker det til neste gang.var faktisk to fjærer inne i den, en som er mjukere en den andre. sikkert for å få justert dumpen. fjerna den ene å da dumpet den som bare det:) meeeeen.... bilen begynte å oppføre seg rart, når jeg akselrete og slapp clutsjen så kveltes bilen seg, ville ikke gå fint på tomgang osv. er ikke en resirkulær dump dette, kan det være at jeg må ha det? noen tips til hva det kan være? tok bare å fjernet vakumet til dumpen og bilen var normal igjen, men da uten dump:( Da er antageligvis dumpen for løs, slik at den står oppe på tomgang. Dumpventilen skal være akkurat så stram at når du står på tomgang, så skal den være lukket, men du skal lett kunne åpne den med en finger, forutsatt at du har en dump du kommer til på var litt det jeg tenkte meg! så skal teste med den andre fjæra:)
rel0ad Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 bytta fjer og justerte den på hard, ennå liker ikke motoren dumpventilen. går litt ujevnt på tomgang, og kveles vist jeg gir gass og slipper opp.
rel0ad Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 Hehe. Men problemet du har nå er at den måler feil verdier på lufta når dump er åpen. Ved pådrag etterfulgt av oppslipp (dumper) så måler den all luften som dumpes til og bli brukt av motor, og føder på med bensin. Drukner altså. Ved vanlig tomgang så er den dumpen du har montert av typen som står åpen hele tiden ved vakum tilført. Altså blir det og regne som falsk luft, da dette ikke blir målt av massemåler. Tar det dithen at massemåleren din står på sugeside av turbo, eventuelt mellom turbo og dump. Da blir det bare slik desverre. har lmm mellom luftfilter og turbo, altså flyttet den, det skal være riktig. ennå sliter jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå