stianhf Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Hei, jeg har noen spørsmål angående kjørecomputer i E34. Bilen hadde opprinnelig en analog klokke, men kjørecomputer ble kjøpt via nettet og ettermontert. Men er det mulig å finne ut fra hvilken bil computeren har stått i før? Jeg prøvde test-kodene, men fikk bare til svar 00.6C på kode 17 (som skulle fortelle hva bil den står i). Kjørecomputeren viser et bensinforbruk på ca 1.3-1.5, mens forbruksmåleren i speedometeret samtidig ligger på rundt 0.9, så jeg tror at computeren er innstillt for en annen motor. Bilen er en 1988 520i, ombygd av forrige eier til 525i M20. Takker for alle svar
A.Teserud Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Da må du kalibrere om frobruket på dataen:) ikke noe problem. bare tank opp full tank og kjør på trip teller, så regner du ut snitt forbruket, så korrigerer du det enten ned eller opp. ned i det tilfelle her på kjørecomputeren husk at komputeren må stå på "Frei", har du skjema over alle koder og muligheter for BC?
stianhf Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Komputeren er opplåst, men jeg har ikke skjema over alle koder og muligheter. Har funnet noen koder via nettet, men tviler på at jeg kjenner til alle funksjonene til komputeren.
Silver87 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 domt spm sikkert, men viss du i utgangspunktet hadde analog klokke, ligger det da ledningsnett til alt som en kjørecomp. trenger? slik det er bare å kjøpe comp. å montere?
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Analog klokke har oftest bare 3 ledninger så det trengs oppgradering av lednnett. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... hlight=obc
stianhf Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 I min 1988 520i var komplett ledningssett til komputer på plass, var bare å ta ut klokka og montere komputeren. Eneste som måtte fikses, var utetemperaturføleren, ledningene til den var stripset fast på støtfangeren.
stianhf Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 Fant en ny kode til OBC, og fikk da melding om at bilen er en "5-03 typ". Noen som vet om hva denne koden betyr? Om noen har en 520 eller 525 88 modell vil jeg gjerne vite hva "5-XX typ" OBC viser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå