Halvor89 Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Høppsann. Driver å skrur ned bakstillinga på ISen. Har tatt ut drivaksling osv på høyresiden. Men på venstresiden sitter den asså så JÆVLI hardt fast. Den vil jo ikke løsne for alt i verden. Kjøpte meg en sånn avdrager (eller hva det nå heter) på biltema her om dagen. Skrudde og skrudde og hamra litt smått på det med jevne mellomrom, i tillegg til at jeg hadde på WD-40. Det endte faktisk tilslutt med at den "avdrageren" sprakk. Noen som har noen gode tips til åssen jeg kan få løsna detta ? Varma opp området rundt såvidt det var og, men det var litt begrensa hvor mye jeg fikk gjort det, siden flaska gikk tom for gass. Hadde vært fint om noen som har sliti med samme problemet et triks for å få den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Med hydraulisk presseverktøy kommer den lett. Jeg gjorde det en plass uten det en gang, da slo jeg med slegge i 15 min og brukte krypolje/rustløser så løsna den til slutt. Tror de er satt inn med locktite. Har aldri sett de har vært rustne, men har de være ute før løsner de alltid lett. Om du gjør sånn som du gjør nå med avdrager vil du til slutt dele hjullageret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet April 3, 2009 Forfatter Share Skrevet April 3, 2009 Med hydraulisk presseverktøy kommer den lett. Jeg gjorde det en plass uten det en gang, da slo jeg med slegge i 15 min og brukte krypolje/rustløser så løsna den til slutt.Tror de er satt inn med locktite. Har aldri sett de har vært rustne, men har de være ute før løsner de alltid lett. Om du gjør sånn som du gjør nå med avdrager vil du til slutt dele hjullageret Oki. Lageret skal byttes anyway Men hvor får jeg tak i slik verktøy ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Kjøpes i spesielle verktøyforretninger. Er drit dyrt, så bedre å betale noen som har det. Det vi har på jobben koster 80.000,- Om du skal skifte hjullageret kan du jo forsåvidt prøve å varme. Da smelter locktiten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 vist du skal bytt lager. så bare forsjett å bruk tæsjen og press alt du grei med den. og når det er full press så slår du med hammer. ikke stor hammer med sånn snekker hammer rundt på selve navet. med kraft å ikke pingle slag. til slutt grei du sikkert å dreg av navet. den må av uansett når du skal bytt lager. når den er av så er også akslinge løs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Løsner bærekuler osv slik at navet er løst. Setter på mutter feil vei, skrur til den er i kant med tupp på aksel, og drar til med STOR hammer/slegge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Løsner bærekuler osv slik at navet er løst.Setter på mutter feil vei, skrur til den er i kant med tupp på aksel, og drar til med STOR hammer/slegge... I 15 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Løsner bærekuler osv slik at navet er løst.Setter på mutter feil vei, skrur til den er i kant med tupp på aksel, og drar til med STOR hammer/slegge... navet er den du skru fast hjulet i. spindel er selve lagret står inne i. men kan også kald det for navhuset der lagret står i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå