fast Dog Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Har sjekket sikringene, fant ingen feil. oxo har jeg målt om det er strøm til viften, men det var det altså ikke! da ligger vel feilen et sted imellom? Noen som har noen ideer hvor? er det noe rele til viften? evt hvor ligger denne? Oversikten over sikringene mine er på tysk! noen som har en norsk versjon av denne? Alt tips og ideer er gull verdt for meg! skrik ut hvis du kan hjelpe meg!
Deep Dish Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Vil tro det er viftemotstanden som er gåen, ett dessverre ganske vanlig problem på både E46 og E39. Ny motstand ligger på rundt tusen lappen, og den er veldig enkel å skifte selv, er gjort på 15min. Her er en link til en DIY som viser deg hvordan du skifter den. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393
fast Dog Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 takk...skal få sjekket dette ut! er litt rart at denne er gåen i og me at den ble skiftet for 6mnd siden!
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Om det er viftemotstanden så mener jeg at viften skal virke på fullt. Om du tar ut bryteren og setter strøm på ledning ut fra bryteren så vil du se om viften går. På E34 er det den ledningen som ligger lengst frem mot fronten på bilen som skal ha strøm når tenningen er på. Det kan hende at en ledning har løsnet under sikringsboksen din, det er mitt tips.
fast Dog Skrevet April 14, 2009 Forfatter Skrevet April 14, 2009 ny motstand er byttet idag oxo målt at det spenning fram te viften! viften er helt død! tok spenning direkte fra batteriet inn i viften og da funket den! kan vel utelokke viften da eller? Det merkelige var at viss viften kom i kontakt me chassiet så gikk den, selv om nøkkelen var ute! Noe som hjelpe meg litt me elektronikken her? skjønner ikke bæret!??
kawaman Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Om det er viftemotstanden så mener jeg at viften skal virke på fullt. Om du tar ut bryteren og setter strøm på ledning ut fra bryteren så vil du se om viften går. På E34 er det den ledningen som ligger lengst frem mot fronten på bilen som skal ha strøm når tenningen er på. Det kan hende at en ledning har løsnet under sikringsboksen din, det er mitt tips. Motstanden på e39 gjør at vifta ikke virker,det var svaret jeg fikk fra bmw,og noe som stemte da min vifte ikke virket,kjøpte ny og funket fint igjen.
kawaman Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 ny motstand er byttet idag oxo målt at det spenning fram te viften! viften er helt død! tok spenning direkte fra batteriet inn i viften og da funket den! kan vel utelokke viften da eller?Det merkelige var at viss viften kom i kontakt me chassiet så gikk den, selv om nøkkelen var ute! Noe som hjelpe meg litt me elektronikken her? skjønner ikke bæret!?? Kan det være bryteren som er gåen?
fast Dog Skrevet April 14, 2009 Forfatter Skrevet April 14, 2009 alt av lys og justeringsmuligheter funker! hvertfall det øyet kan se. Er bare den fordømte viften som ikke går rundt!
birken85 Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 alt av lys og justeringsmuligheter funker! hvertfall det øyet kan se. Er bare den fordømte viften som ikke går rundt! ville satt en knapp på at vifta er gåen altså...
bassik Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Målt spenningen fram til vifta? bør være 12v når du setter på fullt. Husk å måle på både pluss og minus samtidig (på vifta) hvis du har spenning og vifta ikke går...... Kast vifta
bassik Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 ny motstand er byttet idag oxo målt at det spenning fram te viften! viften er helt død! tok spenning direkte fra batteriet inn i viften og da funket den! kan vel utelokke viften da eller?Det merkelige var at viss viften kom i kontakt me chassiet så gikk den, selv om nøkkelen var ute! Noe som hjelpe meg litt me elektronikken her? skjønner ikke bæret!?? Sjekket jordingen på vifta?
fast Dog Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 hmm..tror jeg kan ha bommet litt på målingen da! Tok bare hver av lederene til chassi, og da var det spenning!
fast Dog Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 hvordan sjekker du jordingen da? den hadde bare 2 ledere som gikk inn!
bassik Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 den ene er pluss og den andre er minus(jording). Sekk alltid minus både på ledning og i mot jord (chassi)
fast Dog Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 fant ut at det var klimapanelet inni bilen som var svidd! Fikk fatt i en ny brukt en men denne gangen ville den ikke blåse kaldluft selv om klimaanlegget var på! Hørte noe sa at disse måtte kodes om hvis man byttet dette panelet!??? Var forskjellige delernr men denne nye panelet er visst en oppgradering av nyere dato. Disse har visst blitt oppgradert en del ganger fikk jeg vite av GS! SÅ kan noe bekrefte at det bare trengs å kodes om for å få kaldluft!?!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå