Gå til innhold

vifte til varmeapperatet stoppet!El- Problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sjekket sikringene, fant ingen feil. oxo har jeg målt om det er strøm til viften, men det var det altså ikke! da ligger vel feilen et sted imellom? Noen som har noen ideer hvor? er det noe rele til viften? evt hvor ligger denne? Oversikten over sikringene mine er på tysk! noen som har en norsk versjon av denne?

Alt tips og ideer er gull verdt for meg! skrik ut hvis du kan hjelpe meg! :D

Skrevet

Om det er viftemotstanden så mener jeg at viften skal virke på fullt. Om du tar ut bryteren og setter strøm på ledning ut fra bryteren så vil du se om viften går. På E34 er det den ledningen som ligger lengst frem mot fronten på bilen som skal ha strøm når tenningen er på. Det kan hende at en ledning har løsnet under sikringsboksen din, det er mitt tips.

• 2 weeks later...
Skrevet

ny motstand er byttet idag oxo målt at det spenning fram te viften! viften er helt død! tok spenning direkte fra batteriet inn i viften og da funket den! kan vel utelokke viften da eller?

Det merkelige var at viss viften kom i kontakt me chassiet så gikk den, selv om nøkkelen var ute! Noe som hjelpe meg litt me elektronikken her? skjønner ikke bæret!??

Skrevet
Om det er viftemotstanden så mener jeg at viften skal virke på fullt. Om du tar ut bryteren og setter strøm på ledning ut fra bryteren så vil du se om viften går. På E34 er det den ledningen som ligger lengst frem mot fronten på bilen som skal ha strøm når tenningen er på. Det kan hende at en ledning har løsnet under sikringsboksen din, det er mitt tips.

Motstanden på e39 gjør at vifta ikke virker,det var svaret jeg fikk fra bmw,og noe som stemte da min vifte ikke virket,kjøpte ny og funket fint igjen.

Skrevet
ny motstand er byttet idag oxo målt at det spenning fram te viften! viften er helt død! tok spenning direkte fra batteriet inn i viften og da funket den! kan vel utelokke viften da eller?

Det merkelige var at viss viften kom i kontakt me chassiet så gikk den, selv om nøkkelen var ute! Noe som hjelpe meg litt me elektronikken her? skjønner ikke bæret!??

Kan det være bryteren som er gåen?

Skrevet
alt av lys og justeringsmuligheter funker! hvertfall det øyet kan se. Er bare den fordømte viften som ikke går rundt!

ville satt en knapp på at vifta er gåen altså...

Skrevet

Målt spenningen fram til vifta?

bør være 12v når du setter på fullt.

Husk å måle på både pluss og minus samtidig (på vifta)

hvis du har spenning og vifta ikke går......

Kast vifta

Skrevet

Sjekket jordingen på vifta?

Skrevet

den ene er pluss og den andre er minus(jording).

Sekk alltid minus både på ledning og i mot jord (chassi)

Skrevet

fant ut at det var klimapanelet inni bilen som var svidd! Fikk fatt i en ny brukt en men denne gangen ville den ikke blåse kaldluft selv om klimaanlegget var på! Hørte noe sa at disse måtte kodes om hvis man byttet dette panelet!???

Var forskjellige delernr men denne nye panelet er visst en oppgradering av nyere dato. Disse har visst blitt oppgradert en del ganger fikk jeg vite av GS!

SÅ kan noe bekrefte at det bare trengs å kodes om for å få kaldluft!?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...