Frode_E30 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Hvem har norges råeste m20b25? Altså ikke en stroket m20, f.eks: 2.7/2.8/3.0/3.2, men 2.5L volum. Og hva yter den?
opt Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Snakka med en som hadde 457hk(mener jeg å huske) på et ccn treff. Den motoren hadde visst alt av gromdeler som var å oppdrive. Så den lå til salgs på bmwccn for en tid tilbake. 75 lapper skulle han vel ha. Hvorvidt den er norges grommeste har jeg ikke peiling på, men det var hvertfall en m20b25. Satt i bilen til venstre på bildet(den røde).
Frode_E30 Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Aha ja.. Hadde vært gøy å funnet ut hva de forskjellige hadde klart (turt) å klemme ut av en slik motor!
Hoem Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Flesteparten bruker vel dieselveiv siden den er smidd og dermed får en 2,7, så er vel ikke mange som bygger et heftig bygg på 2,5?
525i1991 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg
Terje325i Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 syns dere burde spurt om lov før dere publiserte bilde av meg og Vibe
E28 TURBO Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Snakket med Anders Ringstad sist jeg mappet, og han hadde bygd en med 580hk i sa han. Var vistt full runde med smidd innmat og slem kam, topp effekt på 8500 o min...
Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler..
Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 Snakket med Anders Ringstad sist jeg mappet, og han hadde bygd en med 580hk i sa han. Var vistt full runde med smidd innmat og slem kam, topp effekt på 8500 o min... Jeg har allt som skal til nå, faktisk med original 2.5L veiv, men tror topp pakninga ligger tynt ann hviss jeg lader over 1.5bar. Har 1 mm pianotråd, men alikavel..
e30 tic Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Snakket med Anders Ringstad sist jeg mappet, og han hadde bygd en med 580hk i sa han. Var vistt full runde med smidd innmat og slem kam, topp effekt på 8500 o min... Jeg har allt som skal til nå, faktisk med original 2.5L veiv, men tror topp pakninga ligger tynt ann hviss jeg lader over 1.5bar. Har 1 mm pianotråd, men alikavel.. burde vel holde til mer enn det. om alt er som det skal, er jo di som får det til å holde med org pakning uten tråd med godt over 1 bar. kjør på det du makter i sommer, ryker det er det jo bare å maskinere blokka. pyramideringer.
Ceylon Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler.. Diesel veiven til bmw er smidd og nitrert, så det ville være rart om noen gadd å kjøpe en costum smidd veiv til 40-50k for å gjøre det dyrt eller bare bruke 2.5 veiven siden den ikke er helt god over 500hk. Dvs de fleste som kan bygge m20 turbo putter inn diesel veiven når de først hiver inn smidd m20b25 innmat
E30 Andreas Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler.. Diesel veiven til bmw er smidd og nitrert, så det ville være rart om noen gadd å kjøpe en costum smidd veiv til 40-50k for å gjøre det dyrt eller bare bruke 2.5 veiven siden den ikke er helt god over 500hk. Dvs de fleste som kan bygge m20 turbo putter inn diesel veiven når de først hiver inn smidd m20b25 innmat Hvorfor konkluderer alle med at orig b25 veiva ikke holder over 500? er det noen god begrunnelse for det? har det vert testet og veiva har knekt? At rådene og stempla er svake på 500 tallet er jeg enig i menn at veiva går i stykker?? trur da ikke jeg hvertfall. Mvh Andreas
Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler.. Diesel veiven til bmw er smidd og nitrert, så det ville være rart om noen gadd å kjøpe en costum smidd veiv til 40-50k for å gjøre det dyrt eller bare bruke 2.5 veiven siden den ikke er helt god over 500hk. Dvs de fleste som kan bygge m20 turbo putter inn diesel veiven når de først hiver inn smidd m20b25 innmat Det jeg mente var at en slik motor har garantert smidde stempel/råder, men original støpt 2.5 veiv slik som min har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå