Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 Snakket med Anders Ringstad sist jeg mappet, og han hadde bygd en med 580hk i sa han. Var vistt full runde med smidd innmat og slem kam, topp effekt på 8500 o min... Jeg har allt som skal til nå, faktisk med original 2.5L veiv, men tror topp pakninga ligger tynt ann hviss jeg lader over 1.5bar. Har 1 mm pianotråd, men alikavel.. burde vel holde til mer enn det. om alt er som det skal, er jo di som får det til å holde med org pakning uten tråd med godt over 1 bar. kjør på det du makter i sommer, ryker det er det jo bare å maskinere blokka. pyramideringer. Pyramideringene tar jo livet av toppen har jeg lest, så det er ikke noe alternativ for meg. Skal kjøre slik den er.
Frode_E30 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler.. Diesel veiven til bmw er smidd og nitrert, så det ville være rart om noen gadd å kjøpe en costum smidd veiv til 40-50k for å gjøre det dyrt eller bare bruke 2.5 veiven siden den ikke er helt god over 500hk. Dvs de fleste som kan bygge m20 turbo putter inn diesel veiven når de først hiver inn smidd m20b25 innmat Hvorfor konkluderer alle med at orig b25 veiva ikke holder over 500? er det noen god begrunnelse for det? har det vert testet og veiva har knekt? At rådene og stempla er svake på 500 tallet er jeg enig i menn at veiva går i stykker?? trur da ikke jeg hvertfall. Mvh Andreas En av grunnene til at jeg lurer på hvor mye folk har henten ut av m20b25 er nettop pga min motor er bygget opp på standard 2.5L veiv og lurer på hvor mye den tåler. Allt er selfølgelig balansert og vektjustert. Vidar Strand mente en slik motor skulle klare 600hk.
E30 Andreas Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 i tilegg får du lavere komp med dieselveiv grunnetat 320 rådene er kortere så da er det også mye bedre til turbobygg Tipper at han som har bygd norges råeste m20b25 brukte smidde deler.. Diesel veiven til bmw er smidd og nitrert, så det ville være rart om noen gadd å kjøpe en costum smidd veiv til 40-50k for å gjøre det dyrt eller bare bruke 2.5 veiven siden den ikke er helt god over 500hk. Dvs de fleste som kan bygge m20 turbo putter inn diesel veiven når de først hiver inn smidd m20b25 innmat Hvorfor konkluderer alle med at orig b25 veiva ikke holder over 500? er det noen god begrunnelse for det? har det vert testet og veiva har knekt? At rådene og stempla er svake på 500 tallet er jeg enig i menn at veiva går i stykker?? trur da ikke jeg hvertfall. Mvh Andreas En av grunnene til at jeg lurer på hvor mye folk har henten ut av m20b25 er nettop pga min motor er bygget opp på standard 2.5L veiv og lurer på hvor mye den tåler. Allt er selfølgelig balansert og vektjustert. Vidar Strand mente en slik motor skulle klare 600hk. at orig b25 veiva tåler 600 tviler jeg ikke på, det er ytterst sjeldent at man hører om folk som har klart å knekke bæringa til veiva eller selve veiva, pga effektuttak. og hva mener du med at pyramideringene ødelegger toppen? Mvh
E30 Andreas Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 pyramideringer graver seg inn i aluen etter tid ja menn det gjør da ikkenoe? veit du hvor mye en pyramidering stikker over pakninga? 2 tiendeler... Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå