AlXz Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Hey. Skal ta et forsøk på å skjære ut en frontrute fra en E36 sedan imorra. Om dette har noe å si, så er ikke ruta så veldig gammel, og har ikke stått veldig lenge i bilen den står i. Er vel snakk om 1/2 år kanskje eller noe sånt noe. Mange har ulik mening om dette.., ca 50% sier det er mulig å få den hel ut, mens resten sier det er så å si umulig Men skulle gjerne hatt noen tips, for å prøve å få ruta ut hel. Hva bør jeg bruke til å skjøre med? Takk for alle svar
Tom K Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 det du må gjøre er å først få tak i en meter med pianotråd, så fjerner du selvfølgelig alt av lister og sånt, bruk en nebbtang og stikk pianotråden gjennom limet i ruteramma, dra tråden forsiktig gjennom og knyt fast en liten trebit i hver ende så du har noe og holde i, så drar du vekselvis med høyre og venstre hånd så du sager deg igjennom limet, hvis du tar det pent og forsiktig så er det ikke noe problem og få ut ruta hel, hvis du ikke får tak i pianotråd så går det med sveisetråd fra mig apparatet men denne tåler ikke så mye belastning så du må være litt forsiktig
AlXz Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Ok Får nok ikke tak i noe pianotråd.. Sveisetråd fra mig skal jeg vel klare å skaffe. Men funker ikke med noe fiskesnøre el gressklipper tråd e.l. ??
Tom K Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 fiskesnøre ryker med en gang pga friksjonen når du "sager", startsnor fra gressklipper er alt for tykk
AlXz Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 fiskesnøre ryker med en gang pga friksjonen når du "sager", startsnor fra gressklipper er alt for tykk Tenkte ikke på startsnor. Sånn "kantklipper" el hva f man kaller det.. Kutter med sånn rød trå som snurrer rundt
Tom K Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 å sånn ja, tror ikke det funker noe særlig det heller, jeg fant denne linken til deg, her får du et lite innblikk i hvordan det gjøres http://www.carglass.no/Skifte-en-frontrute.1429.0.html
NiFtY Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 hva med å bruke gitarstrenger eller lignende? de tåler vel endel av littavhvert
AlXz Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Takker Skal se hva jeg finner.. Får vel ta med det jeg har og prøve.
Tom K Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Vær veldig forsiktig med å stikke for mye rart mellom glasset og ruteramma, det skal ikke mye til før den sprekker, gitarstrenger er som regel todelt og det funker ikke, den deler seg nemlig
zH- Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 de tynneste strengene på gitarer (med stålstrenger) er hele og tynne og sterke, så det kan nok funke
Tom K Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Er redd ståltråd blir for stivt, det er mulig det går med de tynne gitarstrengene men jeg er redd for at du ikke klarer å få den ut hel hvis du aldri har gjort det før og du ikke har det rette verktøyet
zH- Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 hvis du får tak i steeeerk syre så kan du sprøyte det inn i limet med en sprøyte hele veien rundt?
AlXz Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Bilen må vekk imorra, så det er eneste mulighet til å få ut ruta. Verdt et forsøk ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå