Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla.

Noen som veit hvor det er lettest og feste olje trykk og temp føler?

også lurer jeg på hvor sensoren til olje sjekken er festet. den som får sjekk lampa i taket til å lyse..

:)

Skrevet
sensoren til oljelampa er vel i bunnpanna?:P

tempføleren står vel på termostathuset om jeg ikke husker feil.

Det som er tingen er at jeg har kjøpt nye målere, sån auto gauge målere.

en for olje trykk og en for olje temp og lurer på hvor det er lettest og feste de to sensorene.

:)

Skrevet

Skal gå an å få tak i en Y-kobling. du skrur den inn der den originale sitter, så skrur du inn den gamle og nye i den igjen.

Hvis det er plass til det da såklart..

Gjorde dette selv på en bil jeg hadde tidligere.

Skrevet
Skal gå an å få tak i en Y-kobling. du skrur den inn der den originale sitter, så skrur du inn den gamle og nye i den igjen.

Hvis det er plass til det da såklart..

Gjorde dette selv på en bil jeg hadde tidligere.

Det høres jo greit ut:)

Husker du hvor du kjøpte den Y koblingen?

Skrevet
Nei det husker jeg ikke altså :?

Men burde ikke väre vanskelig å få tak i, bare gjenger stemmer overens :)

Hei.

kan jeg sette den y-koblingen på utaket til olje kjøler og få riktig trykk og temp?

snadw6nvr25x9fkxfltf.gif

Tenkte jeg skulle evnt se om gjengene til denne passet..

http://bilxtra.no/?ItemId=3511

Skrevet

Det letteste her er å kjøpe en adapter plate med 1/8 ntp. Biltema har disse. Da har du plass til trykk/temp og du slipper å flytte din eksisterende måler som sitter i blokka litt ned og forran oljefilterhuset.

Har denne selv og det fungerer bra:

g0j6idgpo3uzhnwe8frh.jpg

Skrevet
Det letteste her er å kjøpe en adapter plate med 1/8 ntp. Biltema har disse. Da har du plass til trykk/temp og du slipper å flytte din eksisterende måler som sitter i blokka litt ned og forran oljefilterhuset.

Har denne selv og det fungerer bra:

g0j6idgpo3uzhnwe8frh.jpg

Jeg prøvde en sån men fikk den aldri helt tett :( det spruta olje i motorrommet..

gjorde du noe spesielt eller bare strammet du den godt?

evnt. hadde du noen pakninger du la på eller?

Skrevet

Hmm, strammet den sånn "passe" ikke alt for hardt, men husker jeg holdt på å montere den med pakningen på adapteren mot filteret. Det hadde gått dårlig. Brukte ingen ekstra pakninger etc og det lekker ingenting.

Men fikk du sett hvor din lakk?

Skrevet
Hmm, strammet den sånn "passe" ikke alt for hardt, men husker jeg holdt på å montere den med pakningen på adapteren mot filteret. Det hadde gått dårlig. Brukte ingen ekstra pakninger etc og det lekker ingenting.

Men fikk du sett hvor din lakk?

klarte ikke å se om det kom fra mellom adapter og filter eller mellom adatper og motor.

(hadde dårlig tid så måtte bare ta det av og sette på uten adapter for trengte bilen)

Men hvis du har fått det til å funke så tror jeg at jeg gjør et forsøk til..

Når det ble montert så var det jeg og en kompis som skrudde på bilen min og det var han som festet dette så veit ikke hvor hardt han strammet det..

Skrevet

Ah, i see. Eneste å passe på er at den siden på adapteren som ikke har pakning skal mot filteret da det har egen pakning. Er da pakning på andre siden som går mot oljefilterhuset.

Lykke til:)

Skrevet
Ah, i see. Eneste å passe på er at den siden på adapteren som ikke har pakning skal mot filteret da det har egen pakning. Er da pakning på andre siden som går mot oljefilterhuset.

Lykke til:)

Takk for det:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...