greeno Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Jeg har en bmw 318 tds e36 som jeg fikk chip-trimmet sist sommer. Problemet: Ved start, ruser motoren kraftig som om den hadde en overjustert auto-choke og turtelleren virker ikke for en stund, men det er variabelt i lengde. Så plutselig gir den seg tilbake til normalen og turtelleren slår inn. Jeg har hatt bilen for analyse hos bmw, men de kunne ikke lese av noen feil som tilsier at bilen oppfører seg slik. Feilmeldinger fra rapporten: 54 - Charge-pir pressure sensor, 20 - Road speed control panel, 56 - Comp interface, 1 - Delivery control. Så derfor henvender jeg meg til dere og håper at noen der ute har vært borti noe lignende? Håper på en positiv tilbakemelding mvh, Thomas Ewel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Kan nok ikke hjlpe deg stort, men lurer på om den er chipet eller powerbox trimmet. Er det box trim, så er det jo lett og ta av den for og se om det hjelper på problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greeno Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 Den er chiptrimmet hos Trimchip.com. Sendte styringsenheten inn og fikk de til å montere den siden den orginale var loddet. Noe annet som jeg merket i dag, var at bilen gikk desidert dårligere etter at turtelleren slo inn igjen og den sluttet og ruse i høyt turtall. La også merke til at øko-meteret (L/100km indikatoren) ikke gikk høyere enn litt over 10-merket. Virker som om styringsenheten ikke gir nok drivstoff. Tror mer og mer på at det er noe med styringsenheten/chippen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Tror nok jeg hadde tatt en telefon til trimchip så fort som mulig for og høre meningen der. Inntil det det, så hadde jeg nok også latt bilen stå enn så lenge. Begynner det og rable for hjernen/chip, så kan vel i verste fall pumpa få det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 fant du ut av dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greeno Skrevet November 6, 2009 Forfatter Share Skrevet November 6, 2009 Endelig....etter mye om og men og mange kroner, så funker'n perfekt! Ringte til merkeverkstedet i Tønsberg og forklarte verksmesteren problemet. Og han sa at det var ganske sikkert turboen som var gåen (lekkasje). Da den har sensorer i seg for fuktighet, ruser motoren får å forbrenne dette. Pris kr. 25000 for ny turbo inkl. jobb!!! Men siden jeg skulle til tyskland, bestilte jeg time der. og siden klimakompressoren også var gåen (kr.12000 her hjemme uten jobb), tenkte jeg å spare penger. Fikk ny turbo og klimakompressor + gass og jobb for under kr. 12000,- Alt orginale deler! Men problemet forsvant ikke nedtur deluxe! Men hadde måttet bytte de. de var begge ødelagde. Siden jeg ikke hadde mere tid i tyskland, bestilte jeg time hos Morris i Tønsberg. Der fikk de tatt en skikkelig diagnose (bedre enn det andre jeg var på i hjembyen min). Alle parametre var på vidvanke som gjelder sensorer til styreenheten. Ekstreme verdier på allt. Ingenting stemte, men de fikk da ikke reprogrammert styreenheten. Men heldigvis hadde jeg bestilt en brukt, men testet fra Trøndelag Bildeler til kr. 1500,-. Og den fikk de programmert! Nå går bilen bedre, selv uten trimchip!!! De sa at chippen hadde forårsaket dette virrvarret. Ble en dyr affære gitt. pga en trimchip til kr. 3000,- Og nå måtte jeg bytte glødeplugger i tillegg. Men nå starter den og går klokkerent. No more trimchip - er kanskje power box bedre og sikrere. Men kommer nok til å la det være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå