Gå til innhold

Hvordan sjekk Luftmassemåler


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

inne i massemåleren er det en glødetråd som skal holde ca 100 grader når du kjører, og når du slår av tenninga så renser den seg selv ved å bli varmet til ca 1000 grder en kort periode for å brenne seg ren. vet ikke om det lar seg se sånn uten videre da denne tråden er veldig liten, og kan være godt gjemt. beste er å få tatt en diagnose, eller bytte med en lignende modell for å se om feilen fortsattg er der. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skjer endel, men har hørt at det gjør den uansett om den er deffekt eller ikke? stemmer d?

når jeg plugger av skjer d ingen verdens ting, men etter 20 sec når ejg plugger inn synker RPm men går da normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min fungerer ganske normalt for tiden. Dro ut pluggen, den startet opp og den jaget fælt på turtallet i ca 10 sekund. (500-1500 rpm). Så stabiliserte den seg. Ga jeg gass begynte den å jage igjen. Så sånn oppførte min seg med frakoblet LMM.

Hva mener du forresten med "skjer endel"? Det kan være flere ting enn LMM som kødder til motoren, men hvis det er en markant forskjell med koblet/frakoblet LMM kan du gå ut ifra at LMMn virker som den skal. Er det ingen forskjell = LMM er "frakoblet hele tiden" = defekt LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...