badsha Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 har en 323i E36 lurer på hvordan kan man sjekke om den er i orden? hørt noe angånde at den skulle gløde eller noe? stemmer d og hva skal gløde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Du kan sjekke om den er iorden ved å trekke ut kontakten og se om motoren oppfører seg annerledes. Hvis den ikke gjør det er det feil med LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KenVH Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 inne i massemåleren er det en glødetråd som skal holde ca 100 grader når du kjører, og når du slår av tenninga så renser den seg selv ved å bli varmet til ca 1000 grder en kort periode for å brenne seg ren. vet ikke om det lar seg se sånn uten videre da denne tråden er veldig liten, og kan være godt gjemt. beste er å få tatt en diagnose, eller bytte med en lignende modell for å se om feilen fortsattg er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitr0 Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Du får opp motor lampa i dashborde ganske kjapt hvis det er no feil med den.. men som Simpel sier, du kan prøve å tregge ut kontakten til den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 5, 2009 Forfatter Share Skrevet April 5, 2009 ja det skjer endel, men har hørt at det gjør den uansett om den er deffekt eller ikke? stemmer d? når jeg plugger av skjer d ingen verdens ting, men etter 20 sec når ejg plugger inn synker RPm men går da normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Jeg tror min fungerer ganske normalt for tiden. Dro ut pluggen, den startet opp og den jaget fælt på turtallet i ca 10 sekund. (500-1500 rpm). Så stabiliserte den seg. Ga jeg gass begynte den å jage igjen. Så sånn oppførte min seg med frakoblet LMM. Hva mener du forresten med "skjer endel"? Det kan være flere ting enn LMM som kødder til motoren, men hvis det er en markant forskjell med koblet/frakoblet LMM kan du gå ut ifra at LMMn virker som den skal. Er det ingen forskjell = LMM er "frakoblet hele tiden" = defekt LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Forresten, det kan og være kabelbrudd fra LMMen eller lignende som gjør at hjernen ikke får signal fra LMMen. Selv om selve LMMen er iorden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå