Helleberg Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 S50M30 i en E30 Skulle la bilen få tørr asfalt for første gang i år før helgen, men turen ble egentlig bare irriterende. Den er litt sur på lavere turtall ved små kjøring, og "sperrer" når man ligger å marsjer i 80-120km/t, føles og høres ut som om den går på færre sylindre. Men gir jeg full gass løsner det og den går som normalt, frem til jeg slipper opp igjen. Jager ikke noe spesielt på tomgang. Tok ut hjernen under feilsøking, og oppdaget at bilen fungerte som normalt en stund. Får de samme problemne etterhvert men ingen regel på hvor lenge. Kjørte i 5 min før det kom tilbake og 30min. Så man skulle tro at den har gått i nødmodus og jeg nullstillte den når jeg tok ut ECUèn. Men ville den da gått som normalt ved fullt pådrag? Er vel et underliggende problem her, men ville det latt seg nullstille ved strømkutt?
Rayman Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Ville sagt det var TPS (throttle position sensor) som sitter på spjeldet som er dårlig, men kan jo være andre ting som kamsensor, det beste er vel å ta en diagnose hvist det er mulig.
Helleberg Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Noen med mulighet for diagnose test i Oslo nærmeste dagene?
SteffenM2 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 TPS, 90% sikker. Prøv og napp den ut, og se om du har noe av de samme symptomene. Den vil ikke gå helt normalt da, men du merker fort om den er problemet.
Helleberg Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 TPS, 90% sikker. Prøv og napp den ut, og se om du har noe av de samme symptomene. Den vil ikke gå helt normalt da, men du merker fort om den er problemet. Prøvde å ohme den i går, men ble ikke så veldig mye klokere av det. Skal på en lengre tur i morra så skal prøve nappe den ut når den begynner å sperre. Hva skal skje om den funker/ eller ikke funker?
Helleberg Skrevet April 11, 2009 Forfatter Skrevet April 11, 2009 TPS, 90% sikker. Prøv og napp den ut, og se om du har noe av de samme symptomene. Den vil ikke gå helt normalt da, men du merker fort om den er problemet. Prøvd å nappe ut TPS, ble enda verre. Nappet ut LMM ble også da mye verre. Med andre ord, ikke så veldig mye klokere.
general`s Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 bruker den mer bensin en normalt?for da er det nok lamdan din som ikke virker....
Helleberg Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 bruker den mer bensin en normalt?for da er det nok lamdan din som ikke virker.... Koblet ut lambdaene i på lørdag, problem løst
propan Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Problemet er ikke løst,da går den i nød hele tiden. Men den går rent og i orden med for fet blanding antakeligvis.
Helleberg Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Problemet er ikke løst,da går den i nød hele tiden. Men den går rent og i orden med for fet blanding antakeligvis. Men da må det vel nødvendighvis være lambdaen som er gåen? en av de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå