hillmar Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Jeg har planer om å bytte casterstagene mine, og har sjekka fremgangsmåten i BMW TIS. Men der står det at jeg må løsne fjærbeinet(regner med at det er for å få spindelen lenger ned), men er dette nødvendig? Tenkte bare det er greit å vite ca hvor mye jobb det er før jeg setter igang. Er det foresten koed billigst på disse, eller får man det billigere andre steder?
EBørøsund Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Koed er billigst. Bytta Bærearmene nå, og Koed var klart billigst. Vil tror du får til å bytte staget uten å løsne fjærbeinet, men kan bli litt knot, men det går:)
Bjørner Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Bytta for e par årsia, mener å huske at jeg måtte ta den litt ned, for å få ut staget., for det er ikke mye klaring mellom kuleleddet og demperen. Tillegg smeller kula ganske så krafting når den løsner fra konet og da slår den opp i demperen, mulig at det ikke er så bra. Det å løsne på spindele menes bare å ta løs skruen som holder på demperen, slik at du kan presse spindelen ned, ikke mye ekstra jobb d. Husk at du bør skru til muttrene på når det er press på hjula, ellers kan man skru fast foringa i en noe uhelding vinkel, når hjula henger.
hillmar Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 Nydelig! Raske svar gitt... Da er det bare å bestille, så kommer jeg et skritt nærmere en ristefri bil
Stephan.s Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Du får jo 2 nye inkl. foringer og frakt for 1696,- hos koed.
hillmar Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 jeg har 2 stk liggene som jeg seller for 1600 Som Stephan.s sier så får man de for 1700 fra koed. Men hvis de du har er med foringer kan jeg være inntresert
raytech76 Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 sjekk her hillmar. for v8ern men er vel like der. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=160274
hillmar Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 ser ut som stagene står motsatt på v8'ern ift. 6'erne. På v8 er casterstaget bakerst, mens det er forann det abdre staget på 6'erne...
raytech76 Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Ja der har du rett. Gransket bildene litt og ser at det er forskjell på oppbygginga av forstillinga. Ramma er anderledes også, samt som du sier at casterstaget er bak bærearma. snodig.
pallen Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Monter Powerflex-foringer på casterstagene, som natt og dag i forhold til de "bløte" originalforingene. Da får du mere retningsstbil kjerre og mindre sporing.
hillmar Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Har du sammenlignet dette med nye orginalforinger, eller med gamle slitene foringer? Har vert inne på tanken, men er litt i tvil siden jeg ikke vil ofre no komfort . Også er de litt dyrere.
lefty293 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Monter Powerflex-foringer på casterstagene, som natt og dag i forhold til de "bløte" originalforingene.Da får du mere retningsstbil kjerre og mindre sporing. Hvem selger disse? Prisforskjell?
hillmar Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Koed selger de for 300stk. mens orginale koster 450 for begge...
lefty293 Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Skifta foringene selv(med en arm da jeg er lam i høyre arm og skulder) og ristingen i rattet forsvant med ca 2/3. Skifta skiver også, og da ble det helt rolig i rattet. Sliter fortsatt med varierende risting ved 110 km/t bak. Ser det er flere her inne på forumet som sliter med akkurat det på E39. Noen her inne som har blitt kvitt ubalanse som de har hatt ved hastigheter bare rundt 110 km/t?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå