Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å bytte casterstagene mine, og har sjekka fremgangsmåten i BMW TIS. Men der står det at jeg må løsne fjærbeinet(regner med at det er for å få spindelen lenger ned), men er dette nødvendig?

Tenkte bare det er greit å vite ca hvor mye jobb det er før jeg setter igang.

Er det foresten koed billigst på disse, eller får man det billigere andre steder?

Skrevet

Bytta for e par årsia, mener å huske at jeg måtte ta den litt ned, for å få ut staget., for det er ikke mye klaring mellom kuleleddet og demperen. Tillegg smeller kula ganske så krafting når den løsner fra konet og da slår den opp i demperen, mulig at det ikke er så bra.

Det å løsne på spindele menes bare å ta løs skruen som holder på demperen, slik at du kan presse spindelen ned, ikke mye ekstra jobb d.

Husk at du bør skru til muttrene på når det er press på hjula, ellers kan man skru fast foringa i en noe uhelding vinkel, når hjula henger.

Skrevet
jeg har 2 stk liggene som jeg seller for 1600

Som Stephan.s sier så får man de for 1700 fra koed. Men hvis de du har er med foringer kan jeg være inntresert

Skrevet

Ja der har du rett. Gransket bildene litt og ser at det er forskjell på oppbygginga av forstillinga. Ramma er anderledes også, samt som du sier at casterstaget er bak bærearma. snodig.

Skrevet

Monter Powerflex-foringer på casterstagene, som natt og dag i forhold til de "bløte" originalforingene.

Da får du mere retningsstbil kjerre og mindre sporing.

Skrevet

Har du sammenlignet dette med nye orginalforinger, eller med gamle slitene foringer?

Har vert inne på tanken, men er litt i tvil siden jeg ikke vil ofre no komfort . Også er de litt dyrere.

  • 1 month later...
Skrevet
Monter Powerflex-foringer på casterstagene, som natt og dag i forhold til de "bløte" originalforingene.

Da får du mere retningsstbil kjerre og mindre sporing.

Hvem selger disse? Prisforskjell?

Skrevet

Skifta foringene selv(med en arm da jeg er lam i høyre arm og skulder) og ristingen i rattet forsvant med ca 2/3. Skifta skiver også, og da ble det helt rolig i rattet.

Sliter fortsatt med varierende risting ved 110 km/t bak. Ser det er flere her inne på forumet som sliter med akkurat det på E39. Noen her inne som har blitt kvitt ubalanse som de har hatt ved hastigheter bare rundt 110 km/t?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...