Gå til innhold

Solgt - 1990 E30 318IS Coupe Turbo


Oliver
 Share

Anbefalte innlegg

'90 BMW 318IS 2 dørs.

Bilen

er en original 318IS 2 dørs shadowline i Sterling Silber.

El. vindu, el. speil, sentrallås, grå/sort interiør i bra stand.

Første gangs registrert 01.01.1990 og registrert i Norge 22.05.2000.

Står lagret på hvite skilter, EU Godkjent 28.01.2009 og årsavgift er betalt.

Km.stand er 201k. Den er registrert og godkjent uten Turbo.

Motor

Original M42 1,8 16v med overhalt topp.

Slipte og nedsenkede ventiler, 1,7mm metall toppakning.

Toppmontert Garret T28 med custom 3" V-band downpipe.

Map-Fueler innsprut med 2 tilleggsdyser og Map sensor.

Oljekjøler med AN koblinger.

Understell/drivverk

Senket 60/40 med dempere og fjærer (Inkl TUV papirer)

Nye bærebroer foran med eksentriske powerflex foringer

Diffbrems fra E30M3 med 3.73 utveksling. (Orig var 4.11)

Felger

8,5 og 9,5 x 17 Schmidt Revolution felger importert fra Tyskland

ET er hhv 25 foran og 30 bak.

Følger med orig 14" BMW felger med piggdekk.

Bilder

rec943qpbud54pvfvfsc.jpg

idg799srw5kewlbyrxhj.jpg

agkxu4i1wuvfmir4djwc.jpg76sfqpwknapj06teqeyb.jpg

mqctnram7guxyki0m91k.jpg

dvm7mn4tars6gddtt94g.jpg

aj8dcmvf9zzxqyh2tite.jpg

bsssx3l2z5e8cjacwpr2.jpg

Feil / skader

Bilen er pen men ingen utstillingsbil. Noen riper, bulker, lakkskader osv.

Den kjøres uten servo. (Servopumpe byttes om en ønsker servo igjen)

Viften til varmeapparatet bråker og bør/må byttes.

Pris / Innbytte

Prisantydning er 48K, ikke interessert i innbytte.

Kontakt

Kun seriøse henvendelser. Ring for mer informasjon

Send PM / Mail

AutoDB Link:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... efault#top

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.

Har ikke bilder av "skader" liggende.

Det er ingen rusthull eller lignende, men som nevnt enkelte riper/bulker.

Den har vært pålitelig og problemfri i de to årene jeg har hatt den.

Jeg vet ikke årstall når den opprinnelig ble konvertert.

Bruker ikke olje eller vann, kun vanlige oljeskift og beskjedent bensinforbruk.

Bilen bør sees og prøves, tight og fin med diffbrems og ypperlig utveksling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPectroN:

Turboen kjøles med olje sirkulasjon og luft. (Vannkjøling ikke tilkoblet)

Garret T28 er fra 200SX (SR20DET), kjøres med dette kjøleoppsettet i driftingbiler med 300+HK

Har bremset 298HK på hjula med en slik turbo på en 2.0 liter SR20DET.

Dvs at selve turboen ikke er en begrensning med dette oppsettet.

På M42 gir dette ladetrykk fra 3000, er justert til maks 0,7 Bar.

Har ikke målt denne bilen i benk og ønsker ikke å gjette..

Her er noen bilder av "skader" som forespurt:

Noen små bulker / riper på bagasjelokket, ikke så lett å se her

29n1jh9e0pnyid5thmyv.jpg

Litt lakkskade/overflaterust på førerdør (Forskjerm har vært byttet)

rliplujk5smm2a7jtw3g.jpg

En boble ved venstre bakvindu

qjv5bdc1nofdm9sh0qel.jpg

Noen små bulker på taket, ikke så lett å se..

c9zjwdn3howgq7dvn2ud.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.

Takk for alle positive tilbakemeldinger :D

Har avtale med en som flyr opp hit i morgen tidlig for å se/kjøpe bilen til avtalt prisantydning.

Oppdaterer tråden for avklaring til alle dere som har ringt / sendt mail / PM / SMS osv.

Til deg som ba om fullsize bilde til veggen i tvstua :lol:

Her er ønsket bilde (Så stort som forumet tillater)

fwy27e25qow3qwee8615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...