Oliver Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 '90 BMW 318IS 2 dørs. Bilen er en original 318IS 2 dørs shadowline i Sterling Silber. El. vindu, el. speil, sentrallås, grå/sort interiør i bra stand. Første gangs registrert 01.01.1990 og registrert i Norge 22.05.2000. Står lagret på hvite skilter, EU Godkjent 28.01.2009 og årsavgift er betalt. Km.stand er 201k. Den er registrert og godkjent uten Turbo. Motor Original M42 1,8 16v med overhalt topp. Slipte og nedsenkede ventiler, 1,7mm metall toppakning. Toppmontert Garret T28 med custom 3" V-band downpipe. Map-Fueler innsprut med 2 tilleggsdyser og Map sensor. Oljekjøler med AN koblinger. Understell/drivverk Senket 60/40 med dempere og fjærer (Inkl TUV papirer) Nye bærebroer foran med eksentriske powerflex foringer Diffbrems fra E30M3 med 3.73 utveksling. (Orig var 4.11) Felger 8,5 og 9,5 x 17 Schmidt Revolution felger importert fra Tyskland ET er hhv 25 foran og 30 bak. Følger med orig 14" BMW felger med piggdekk. Bilder Feil / skader Bilen er pen men ingen utstillingsbil. Noen riper, bulker, lakkskader osv. Den kjøres uten servo. (Servopumpe byttes om en ønsker servo igjen) Viften til varmeapparatet bråker og bør/må byttes. Pris / Innbytte Prisantydning er 48K, ikke interessert i innbytte. Kontakt Kun seriøse henvendelser. Ring for mer informasjon Send PM / Mail AutoDB Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... efault#top Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Flere bilder av evt. skader? rust? Bruker olje/vann? Hvor lenge har den kjørt med turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oliver Skrevet April 6, 2009 Forfatter Share Skrevet April 6, 2009 Hei der. Har ikke bilder av "skader" liggende. Det er ingen rusthull eller lignende, men som nevnt enkelte riper/bulker. Den har vært pålitelig og problemfri i de to årene jeg har hatt den. Jeg vet ikke årstall når den opprinnelig ble konvertert. Bruker ikke olje eller vann, kun vanlige oljeskift og beskjedent bensinforbruk. Bilen bør sees og prøves, tight og fin med diffbrems og ypperlig utveksling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 flott bil bør gå ann å få solgt den der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SPectroN Skrevet April 6, 2009 Share Skrevet April 6, 2009 Dette er noe jeg kan se for meg ja! Super sweet bil. Hva kjøles turboen med? Er det mye overflaterust? Hvordan er de bulkene ? store/små ca hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Otterlei Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Dette er ett meget pent eksemplar av en E30. Meget godt vedlikeholdt Løp og kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oliver Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 SPectroN: Turboen kjøles med olje sirkulasjon og luft. (Vannkjøling ikke tilkoblet) Garret T28 er fra 200SX (SR20DET), kjøres med dette kjøleoppsettet i driftingbiler med 300+HK Har bremset 298HK på hjula med en slik turbo på en 2.0 liter SR20DET. Dvs at selve turboen ikke er en begrensning med dette oppsettet. På M42 gir dette ladetrykk fra 3000, er justert til maks 0,7 Bar. Har ikke målt denne bilen i benk og ønsker ikke å gjette.. Her er noen bilder av "skader" som forespurt: Noen små bulker / riper på bagasjelokket, ikke så lett å se her Litt lakkskade/overflaterust på førerdør (Forskjerm har vært byttet) En boble ved venstre bakvindu Noen små bulker på taket, ikke så lett å se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oliver Skrevet April 10, 2009 Forfatter Share Skrevet April 10, 2009 PM' besvart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furis81 Skrevet April 11, 2009 Share Skrevet April 11, 2009 rå bil..!! 40 000,-! og jeg kan komme å hente den nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oliver Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 Svart på henvendelser.. furis81: Ring om du er seriøst interessert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen* Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Er bilen godkjent med Turbo? Edit. Så nå at den var godkjent uten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Martin Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Har smaken for denne. Har du kjørt den lenge med turbo selv? Hvordan er holdbarheten på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Liker'n PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet April 14, 2009 Share Skrevet April 14, 2009 Du har PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oliver Skrevet April 14, 2009 Forfatter Share Skrevet April 14, 2009 Hei der. Takk for alle positive tilbakemeldinger Har avtale med en som flyr opp hit i morgen tidlig for å se/kjøpe bilen til avtalt prisantydning. Oppdaterer tråden for avklaring til alle dere som har ringt / sendt mail / PM / SMS osv. Til deg som ba om fullsize bilde til veggen i tvstua Her er ønsket bilde (Så stort som forumet tillater) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg