Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har anskaffet meg ny motor og lurer på følgende: Vil betegnelsen på motorblokka si hvilken modell motoren er? Den jeg har skaffet har fordelerlokk forran og det går ikke an å justere tenning. Motoren har stått i preface, men stikket på motorledningsnettet ser ut til å være byttet, men den er mistenksom lik min.. NR på motor er 1278 921. videre står det 354 og til slutt 85.

Noen som har peiling? :)

Skrevet

Alle M20B25 har fast fordeler i forkant av kammen.

Hvis motornr Begynner på 256E er det en M20B25 uten kat.

Er det 256K er det en kat motor

Motornr står slått inn på en flate helt nede ved bunntroa på innsugssiden av motoren.

Skrevet
Alle M20B25 har fast fordeler i forkant av kammen.

Hvis motornr Begynner på 256E er det en M20B25 uten kat.

Er det 256K er det en kat motor

Motornr står slått inn på en flate helt nede ved bunntroa på innsugssiden av motoren.

okei.. kom meg for øret at de eldste modellene av m20, og preface b25 hadde fordeler i bakkant av kam. men da er det sikkert feil. skal gå ut å se hva som står på den..:)

Skrevet

Akkurat,da er det en pre facelift motor.

Årsmodell 85.

Skrevet

hmm... men det er vel utelukket at min kan være 323 siden fordeleren er fast i fremkant og ikke står bak og kan justeres?

Skrevet
hmm... men det er vel utelukket at min kan være 323 siden fordeleren er fast i fremkant og ikke står bak og kan justeres?

Motor nr ditt sier jo at det er en 2.5ltr(25 6E)

Ser du på blokka ved siden av der det er fordeler innfestning på en eldre 320i feks så står boringa,er 84 for 325i.(på innsugssiden)

Skrevet

okei:) takker :) da får jeg begynne å gjøre ren motor, sjekke tilstand på topp og bunndel før jeg monterer.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...