Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvorfor jeg får startproblemer hvis jeg bare har startet bilen og latt den gå i underkant av ett minutt for så å stoppe den?

Problemet oppstår neste gang bilen skal startes, i dette tilfellet tre dager etter att bilen ble flyttet inn i garasjen. Når jeg vrir om nøkkelen så går startmotoren i "vill" fart, og det høres ikke ut som om den hverken komprimerer eller tenner i det hele tatt. Man får som regel start etter ca 1,5 til 2 minutter hvis man kjører starteren samtidig som man holder gassen i bunn nesten hele tiden. Hva er feil? Har hatt dette problemet ca5 ganger nå på ca ett år. :?:

Skrevet
Høres ut som innslaget på starteren din er gåen spør du meg.

Opplevd det samme på min 520 touring 2 ganger, og det er IKKE starteren for og si det sånn!!

Når min endelig sveiv igang for egen maskin, så gikk den snaut nok på tre syl. i kort tid.

Tok seg opp til tre og fire syl. i løpet av kort tid, for så og komme med siste sylinder etter noen minutter.

Kan desverre ikke si at jeg vet hva dette skyldes, da den enda går mer enn den står. :D

Men har sett andre tråder om fenomenet uten at løsningen har vært nær.

Skrevet

Dette er jo i utgangspunktet en motor som starter momentant, så min teori munner ut i tenningsfeil.

Har aldri kinnet en slik motortype (m50/52/54) bevist uten coiler tilkoblet, så vet ikke helt hvordan det blir.

Mest sannsynlig så høres dem bare helt ukomprimerte ut når det kjinnes uten gnist på pluggene.

Så atter en gang så tror jeg det er elektronisk feil, da muligens kam/veiv aksel føler som kødder, og motoren fylles med fuel grunnet kjinningen.

Kommer gnist etterhvert og den tenner og går seg gradvis rein igjen.

Enn så lenge får det være som det er for min del.

Griper vel ikke tak i saken før jeg blir stående på rema 1000 å se ut som ett av eplene jeg har i posen.

• 4 years later...
Skrevet

Jeg starter opp igjen denne tråden, da jeg opplevde dette selv i går. Var ute en tur på torsdagskveld og startet bilen, bare for å sjekke den hadde nok strøm, fordi jeg har hatt litt problemer i vinter med batteriet. Så fort bilen startet så vridde jeg av tenningen og stoppet den. Neste morgen skulle jeg starte og da var plutselig motoren som det beskrives i første innlegg her. Noen som har peiling på hva dette kommer av og kan det i verste fall være symptomer på noe mer alvorlig??

Skrevet

Jeg har samme problem på en 323 motor fra 1995. Etter korte starter der motor ikke har vært varm har den startvansker. Og i går vil bilen ikke starte i det hele tatt. Hører at den gjør svake forsøk på å tenne. Har hatt ute tennpluggene og ser at det er gnist. Pluggene var våte av bensin. Blåste dem tørr før vi satte dem inn men med samme resultat . Har hatt opp innsprøytingsdysene fra innsugingsmanifoil de sprøytet drivstoff. Har også hatt av toppdeksel for å se om kammer var skadet. Alt så normalt ut. Kan det ha noe med sentralen for treningssystemet som gir feil tenningstidspunkt?

Tord Aron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...