Gå til innhold

Løsninger på 2din skjerm i e46?


Anbefalte innlegg

Den linken der viser vel bare hvordan det blir seende ut med diverse typer navigasjon/multimedia systemer.

Jeg skal en tur bort på GS-Bildeler å forhøre meg om deres H/K navi om den er brukbar sammenlignet med for eksempel den til Pioneer.

Det er Navigasjon og CD-veksler opplegg med original H/K høytalerpakke i bilen min. Men jeg vil helst ha muligheten til både mp3-cder og usb/mp3 fra evt bærbar disk eller minnepinne eller harddisk på navi-systemet.

Jeg vet ikke hvor godt dette kan samkjøres med evt. originalt. eller om det er mer lønnsomt med et Carputer system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken der viser vel bare hvordan det blir seende ut med diverse typer navigasjon/multimedia systemer.

Jeg skal en tur bort på GS-Bildeler å forhøre meg om deres H/K navi om den er brukbar sammenlignet med for eksempel den til Pioneer.

Det er Navigasjon og CD-veksler opplegg med original H/K høytalerpakke i bilen min. Men jeg vil helst ha muligheten til både mp3-cder og usb/mp3 fra evt bærbar disk eller minnepinne eller harddisk på navi-systemet.

Jeg vet ikke hvor godt dette kan samkjøres med evt. originalt. eller om det er mer lønnsomt med et Carputer system.

Fant denne til 9998,- : http://www.pioneer.no/no/products/25/11 ... index.html

2Din

Og målene var ihvertfall 178x100

Det må da gå an å få inn? tenkte kanskje GS bildeler kunne gjøre det for meg i slutten av mai, da jeg skal bytte frontblink og sideblink til sort i samme slengen + angeleyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en tur bort på GS-Bildeler å forhøre meg om deres H/K navi om den er brukbar sammenlignet med for eksempel den til Pioneer.

Ikke sammenlignbart...så fort som utviklingen på slike ting har gått de senere årene...er det ingen grunn til å vurdere OEM-spilleren med mindre utseendet er det viktigste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne til 9998,- : http://www.pioneer.no/no/products/25/11 ... index.html

2Din

Og målene var ihvertfall 178x100

Det må da gå an å få inn? tenkte kanskje GS bildeler kunne gjøre det for meg i slutten av mai, da jeg skal bytte frontblink og sideblink til sort i samme slengen + angeleyes.

Ingenting er som kjent umulig ;)

http://www.janus-design.net/english/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en tur bort på GS-Bildeler å forhøre meg om deres H/K navi om den er brukbar sammenlignet med for eksempel den til Pioneer.

Ikke sammenlignbart...så fort som utviklingen på slike ting har gått de senere årene...er det ingen grunn til å vurdere OEM-spilleren med mindre utseendet er det viktigste ;)

Jeg skal som sagt gå for den Pioneer sin som jeg linket der. Avic F900BT

Og den janus siden, jeg var litt usikker på hva produktet inneholder?

Fordi jeg har jo original bmw audio spiller + klima der jeg pr idag har tenkt til å sette opp denne pioneer spilleren som er på 2Din.

Så jeg skal flytte ned klima og fjerne original spilleren, men da trenger jeg jo en ramme for å holde den Pioneer spilleren. Har Janus design spesial-tilpasset ramme som jeg feks kan ta med meg til GSbildeler, eller annet verksted som kan fikse for meg? jeg vil helst ha det gjort på verksted/ folk som driver med stereo bygging så det blir ordentlig og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg både Bezel og mounting-kit for å få et komplett opplegg for en skjerm (Pioneer AVIC F900BT) ?

Eller følger det med alt i en pakke?

Er ikke så lett å forstå det på hjemmesiden til janus design.

Om jeg skal bestille derifra, vil jeg gjerne vite at jeg har alt jeg trenger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som sagt gå for den Pioneer sin som jeg linket der. Avic F900BT

Send meg en PM om du vil kjøpe min som er brukt i 4 uker da ;)

Og den janus siden, jeg var litt usikker på hva produktet inneholder?

Du trenger både "E46 Double-DIN Bezel" og "E46 Double-DIN Mounting Kit" fra Janus-Design.

Fordi jeg har jo original bmw audio spiller + klima der jeg pr idag har tenkt til å sette opp denne pioneer spilleren som er på 2Din.

For å omplassere AC'en trenger du vel en av disse originaldelene:

http://www.janus-design.net/english/acc ... /index.php

Så jeg skal flytte ned klima og fjerne original spilleren, men da trenger jeg jo en ramme for å holde den Pioneer spilleren. Har Janus design spesial-tilpasset ramme som jeg feks kan ta med meg til GSbildeler, eller annet verksted som kan fikse for meg? jeg vil helst ha det gjort på verksted/ folk som driver med stereo bygging så det blir ordentlig og pent.

Det eneste jeg kommer på at du kan trenge i tillegg da, er ISO-adapter, antenne-adapter og evt. rattfjernkontrolladapter.

Ett velrenomert verksted er veien å gå for montering av dette ja, da det er over middels omfattende...ihvertfall hvis man ikke driver med slikt til daglig ;) Hadde du vært i Trondheim kunne jeg hjulpet deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som sagt gå for den Pioneer sin som jeg linket der. Avic F900BT

Send meg en PM om du vil kjøpe min som er brukt i 4 uker da ;)

Og den janus siden, jeg var litt usikker på hva produktet inneholder?

Du trenger både "E46 Double-DIN Bezel" og "E46 Double-DIN Mounting Kit" fra Janus-Design.

Fordi jeg har jo original bmw audio spiller + klima der jeg pr idag har tenkt til å sette opp denne pioneer spilleren som er på 2Din.

For å omplassere AC'en trenger du vel en av disse originaldelene:

http://www.janus-design.net/english/acc ... /index.php

Så jeg skal flytte ned klima og fjerne original spilleren, men da trenger jeg jo en ramme for å holde den Pioneer spilleren. Har Janus design spesial-tilpasset ramme som jeg feks kan ta med meg til GSbildeler, eller annet verksted som kan fikse for meg? jeg vil helst ha det gjort på verksted/ folk som driver med stereo bygging så det blir ordentlig og pent.

Det eneste jeg kommer på at du kan trenge i tillegg da, er ISO-adapter, antenne-adapter og evt. rattfjernkontrolladapter.

Ett velrenomert verksted er veien å gå for montering av dette ja, da det er over middels omfattende...ihvertfall hvis man ikke driver med slikt til daglig ;) Hadde du vært i Trondheim kunne jeg hjulpet deg selv :)

Vel, interessen er der, men jeg vurderer en 1 din spiller siden det er så få som kan dette.. Og er redd det må kuttes i metallkonstruksjoner bak originalspiller.

Jeg har forøvrig bestilt sånn klima brakett fra gsbildeler så jeg kan flytte den.. men jeg har ingen peiling på hvor omfattende det er heller, er så kjedelig å ikke bare få bestilt alt man trenger og vite hva som skal gjøres før man går til innkjøp av spiller.

Men send meg en PM med tlf nummer, så kan vi jo prates der.. Så slipper vi å snakke frem og tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å fikse dette selv/verksted! :) Er også mye finere med 2din spiller enn vanlig din i e46 ;) Er en kamerat som fiksa det selv med litt hjelp fra kompiser, men ingen med spesielt erfaring fra før. Ble bra det :) Ser NESTEN orginalt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å bestille fra Janus design ?

Jeg kunne tenkt meg begge delene til kitet, og fått en verksted med erfaring innen lyd og BMW til å gjøre det for meg. Hadde jeg hatt ordentlig verktøy og visst nøyaktig hvordan jeg hadde demontert hadde jeg gjort det selv.

Men vil ikke risikere å ødelegge noe av interiør (lage riper eller hakk)

Dette med å få en spiller inn i bilen begynner å "gnage" litt, siden jeg blir frustrert av å ha en sånn flott bil med så tafatt "original" cd-spiller. uten støtte for mp3 eller display....

Så det er like før jeg går å kjøper meg en 1DIN spiller, bare for å gjøre det kjapt og enkelt.. men dette er vel på ingen måte noe lekkert på lang sikt >;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mine bekymringer er over - via en link til Audioart på bimmers.no

så fant jeg nummeret til en kar der som sier dem fikser alt for meg!

Dette er flotters. Det koster litt, men til gjengjeld slipper jeg å vente på kit fra utlandet, samt at det blir gjort ordentlig og fungerer både med MF-rattet og resten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...