Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Byttet om til sommerhjul i dag, og på venstre framhjul dukket det opp en liten overaskelse. Jeg fikk ikke tatt bilde av den, men det kan ordnes i morgen.

Saken er at mellom skiva og bremseskjoldet lå det en sensor løs. En helt vanlig sensor med 2 ledninger. Ledningene forsvant inn i samme plastboks som ABS'en. Så ABS sensor er det ikke. Lyser heller ingen lys i instrumentene om at noe er feil. På høyre side la jeg ikke merke til denne da jeg skiftet hjul på den siden først. Har tenkt til å skru av høyrehjulet i morgen for å se om det er en sensor av samme type der.

Men i mellomtiden så kan det jo hende at noen her inne vet hva jeg snakker om :)

Bilen det er snakk om er en 92 modell E36 sedan.

Skrevet

bremseklosse indikator. Den som varsler når de er litte klosser igjen. skal stå feste på innerklosse. Er ein sensor VF og ein HB

Skrevet
bremseklosse indikator. Den som varsler når de er litte klosser igjen. skal stå feste på innerklosse. Er ein sensor VF og ein HB

Okei :)

Tusen takk :)

Skrevet

Jepps viser kor mykje det er igjen av bremseklossen ;)

Mine er også av .. så lyser varsellampe konstant inne i bilen. Har ikkje gadda å gjort noko med det endå. Sjekker uansett regelmessig heile bilen for feil og mangler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...