Gå til innhold

318is Ombygd til 325,Dokumentasjon HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har nylig kjøpt meg ein ombygd 318is med 325 motor og gir..

Prøvd og fått tak i dokumentasjon og alt som kan hjelpe med godkjenning..Noen her som har noe som kan hjelpe meg?

Evt kvar eg skall henvende meg før og få dokumentasjon og slikt?

All informasjon er god informasjon:)

Evt noen som vet kva som må byttes?

Motor og gir samt mellomaksling er 325... Mens diffen er 318..

Kjøpt nytt senkesett som passer til 325 (Tuv godkjent ja) :)

Har søkt litt rundt og funnet att der nesten ikkje er forsjell på 318is og 325 understellet.. Berre støtdemperene og fjørene fremme?

0qfguh6xnr723rffui4f.jpg

87m86ezajudaksii0ltt.jpg

Skrevet

Ehm..

Beklager altså.. Men tror dette er vanskelig..

Hvis du ikke søkte før utgangen av 2008 og fikk innvilget den så er det nemlig vanskelig nå..

BT endrer nemlig ikke totaltvekt og akselvekter lengre ifm de nye reglene fra 1.1.2009, uten at de har papirer fra merkeleverandør..

Og BMW leverer IKKE ut papirer.. Og da blir en ombygging fra 4 sylinder til 6 sylinder tilnærmet umulig..

Søk litt på forumet rundt dette, har vært mye diskutert.. Her er det bare en ting å gjøre.. Spørre BT med størst mulig ydmykhet om det går an, ellers er jeg redd du er blitt "lurt"

Skrevet

Shitt da... :shock:

Har snakka med biltilsynet, og dei var ganske so positive til det, har levert in søknad nå og venter på svar.. Får sjå korleis det går.. Enda vell med att eg må bytte tilbake til mindre motor :(

Skrevet

Hehe... Nei vi får krysse fingrene..

Det hele kommer an på hvordan de forholder seg til reglene på ditt lokale BT.. Reglene er en ting, men om du er snill gutt er det ikke umulig.. Vi får krysse fingrene, men i utgangspunktet da trenger du lister over forskjellige deler mellom 318is og 325 og en dokumentasjon fra ett merkeverksted om at disse delene er byttet og montert korrekt..

Når du har det er det ikke noe problem, så fremt de velger å se bort fra dette med akselvekter..

Skrevet

Ja, vi får håpe og krysse fingrene.. Det var i allefal ingen problemer med det når eg snakka med dei 2 BT karane i Ålesund.. Alt av dokumentasjon eg fikk tak i skulle eg ta med meg, så skulle dei ver behjelpelig..:) Så har håpet enda.. Vi får sjå skva søknaden sei, vist ikkje blir det vell ombygging igjen og kjøp av et 325 karroseri, eller med gåen motor.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...