2fast4u Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 skulle jeg ikke fått opp feilmelding om den hadde vært gått da? gikk inn på live data dme på carsoft..mener og huske at jeg så vedrien flyttet på seg da men..når jeg ga gass..
Bimmerlars Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Den kan gi feil verdier selv om den virker. Min var sånn. Var dårlig gassrespons noen ganger. TPS er et potmeter. Blir slitt som en gammal radiovolumknapp. Derfor den ustabile oppførselen. Var helt i orden når jeg skifta den
2fast4u Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Akkurat sånn var min sier du d ja..hmm.. tok du noe diagnose da eller? målte du for å teste teorien?
2fast4u Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Gasspjeld føler var d IKKE...... bli så klar altså...
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Bader tennplugghettene i olje? Toppdekselpakning. Må nesten bare se på alt. Veldig rart den gir feil på LMM, men det kan være en følgefeil. Er den sånn varm og kald eller er det forskjell? Kun varm kan det være lambdasonden
2fast4u Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Bader tennplugghettene i olje? Toppdekselpakning. Må nesten bare se på alt. Veldig rart den gir feil på LMM, men det kan være en følgefeil. Er den sånn varm og kald eller er det forskjell? Kun varm kan det være lambdasonden toppdekselpakningen er sprell ny,så det er det ikke MEN: Har kommet 1 skritt lengre da.. tok med carsoft på en kjøretur.. slettet først feilmedingen. kjørte så en tur uten å gi den ladetrykk resultat: DME status ok kjørte så med 0,1 i trykk samme tur. resultat: DME status ok kjørte så med ca 0,3 0,4 i trykk resultat: luftmassemåler så konklusjon er at: Lader jeg over 0,3 i trykk går den i nødmodus.. noen som har en forklaring på dette? benket hos bjørnstad bil.. og bensintrykket endte med 2,2 bar. (alt for store dyser tror jeg,derfor det trykket) da fikk den akkurat.. kan nesten ikke tro det er det heller..egentli noen som har forslag nå? vet at kompressoren leker litt trykk som forsvinner ut på baksiden av impellern og inn til remdriften og ut til remhjulet.. men det er ikke mye da.. lite å gjøre med det egentli.. ikke plass til simmring heller.. da må det freses vekk.. denne teorien fant jeg ut da jeg trykktestet kompressoren.. men hva det har å si er en annen ting.. og det er uansett om motoren er varm eller kald..
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Hvor lenge har motoren fungert uten problemer med kompressor?
2fast4u Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Hvor lenge har motoren fungert uten problemer med kompressor? har hatt kompressoren på i 7måneder nå.men først for 2måneder siden jeg chippet og satt i større dyser..315cc kjørte bare med btr tidligere.hvordan det? problemene kom vel for 1 måned siden.. vært noe hele tiden egentli da.hehe... montert cooler og nå. trykktestet..så den er det ikke. men skal prøve å justere opp bensintrykket litt mere imorgen.. bynner og tenke på at feilen på luftmassemåleren lå vel inne på hjernen da jeg benka..å da fikk den vel nokk på 2,2 i nødmodus.. men skal vel ha mere kanskje siden den går bedre da jeg sletter feilmeldingen... dette blir bare en teori..men må prøve..
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Spør siden hvis du akkurat har montert kompressor og massemåleren har kødda hele tiden etter det stiller det seg litt annerledes. Da er det liksom ikke bare en defekt del, men at motorstyringa ikke liker overtrykket
2fast4u Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 nei den liker lixom ikke overtrykket, me hva kan kan være logisk? hehe.. hmmmmmm
2fast4u Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Hvor lenge har motoren fungert uten problemer med kompressor? har hatt kompressoren på i 7måneder nå.men først for 2måneder siden jeg chippet og satt i større dyser..315cc kjørte bare med btr tidligere.hvordan det? problemene kom vel for 1 måned siden.. vært noe hele tiden egentli da.hehe... montert cooler og nå. trykktestet..så den er det ikke. men skal prøve å justere opp bensintrykket litt mere imorgen.. bynner og tenke på at feilen på luftmassemåleren lå vel inne på hjernen da jeg benka..å da fikk den vel nokk på 2,2 i nødmodus.. men skal vel ha mere kanskje siden den går bedre da jeg sletter feilmeldingen... dette blir bare en teori..men må prøve.. prøvde å stille bensintrykket til 2.7bar. sotet bare mere i eksosen.. og feilmeldingen kom tilbake.. så det er det heller ikke..
Bmw e39 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Har lyst på kkompressor på min, men nesten som jeg ikke har lyst på det lenger:P Håper du finner ut av problemet ihevertfall.. er så irriterende å plages.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå