E36Cab1 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Sjekk AFR din. Kobl Fluke til LMM under kjøring og les av fortløpende under alle forhold.
528iiiii Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Trot jeg ville fått et Bmw verksted til å koble på sitt utstyr og få en diagnose. Carsoft er jo ikke det mest nøyaktige diagnoseutstyret du får tak i...
2fast4u Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Trot jeg ville fått et Bmw verksted til å koble på sitt utstyr og få en diagnose. Carsoft er jo ikke det mest nøyaktige diagnoseutstyret du får tak i... koblet fra kompressor og kjører orginalt.. da kom ikke feilmeldingen om luftmassemåler opp.. så da er det sikkert den lekkasjen jeg har igjennom kompressor som gjør det.. må få på simmring pak impellern tenker jeg..
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Har lest tidligere at LMM failure har kommet opp som følge av gåen lambdasonde. Noe som burde være ganske realistisk iom at bilen har gått 200 000...
2fast4u Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Har lest tidligere at LMM failure har kommet opp som følge av gåen lambdasonde. Noe som burde være ganske realistisk iom at bilen har gått 200 000... kommer ikke noe feilkode så lenge jeg ikke lader over 0,2 0,3 bar..så må være fordi det lekker ut bak impellern..skal frese ut større hull i godtset og sette inn simmering tenkte jeg.. kjører nå orginalt og merker at den feiltenner mest ved kald motor når jeg tar løs.. kveles på en måte..så d kan ikke ha noe med komp å gjør.. DME viser status ok..så kommer ikke noe feilmelding på det.. smeller tilbake til luftfiltret også om jeg trapper gassen i bånn da den dør ut..hmm
E36Cab1 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Tilbakeslag tyder på mager blanding og/eller sein tenning. Vil tro du finner ut endel ved å sjekke det eg nevnte...
2fast4u Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Tilbakeslag tyder på mager blanding og/eller sein tenning.Vil tro du finner ut endel ved å sjekke det eg nevnte... er jo chippet denne da vettu.. blir vel krøll der når jeg kjører orginalt? var slik når jeg hadde kompressor på også.. når motoren var kald som regel.. men er verre nå uten kompressor? for mager skal d ikke være tror jeg..
2fast4u Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 tenkte å frese et større hull i lokket og sette på simmering slik at luften ikke slipper ut i d fri ble liten skrift på bildet.. men skal freses ut der pila er da
Beta Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Sjekk Temperatur føler i innsuget, prøv eventuelt å flytt denne ut i friluft. Mulig du får for høy temp på innsugsluften når snurra begynner å lade...
2fast4u Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Sjekk Temperatur føler i innsuget, prøv eventuelt å flytt denne ut i friluft. Mulig du får for høy temp på innsugsluften når snurra begynner å lade... har intercooler jeg.. brukte carsoft live DME.. innsugsluften ligger på +20C ved normal kjøring ved ca +6C ute;)
Beta Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 På Ess sitt TX kit, må man iallefall flytte tempføler fra innsuget. Har du bilder av intercooler og rør? kjøpt ferdig kit eller produsert dette selv?
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Har lest tidligere at LMM failure har kommet opp som følge av gåen lambdasonde. Noe som burde være ganske realistisk iom at bilen har gått 200 000... kommer ikke noe feilkode så lenge jeg ikke lader over 0,2 0,3 bar..så må være fordi det lekker ut bak impellern..skal frese ut større hull i godtset og sette inn simmering tenkte jeg.. kjører nå orginalt og merker at den feiltenner mest ved kald motor når jeg tar løs.. kveles på en måte..så d kan ikke ha noe med komp å gjør.. DME viser status ok..så kommer ikke noe feilmelding på det.. smeller tilbake til luftfiltret også om jeg trapper gassen i bånn da den dør ut..hmm Men å utelukke lambda er ganske enkelt.... bare dra ut kontakten og se om det blir bedre.
2fast4u Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 På Ess sitt TX kit, må man iallefall flytte tempføler fra innsuget. Har du bilder av intercooler og rør? kjøpt ferdig kit eller produsert dette selv? hvor skal tempøleren flyttes til da? å hva oppnår man med det? kjøpte cooler og tilpasset selv
2fast4u Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Har lest tidligere at LMM failure har kommet opp som følge av gåen lambdasonde. Noe som burde være ganske realistisk iom at bilen har gått 200 000... kommer ikke noe feilkode så lenge jeg ikke lader over 0,2 0,3 bar..så må være fordi det lekker ut bak impellern..skal frese ut større hull i godtset og sette inn simmering tenkte jeg.. kjører nå orginalt og merker at den feiltenner mest ved kald motor når jeg tar løs.. kveles på en måte..så d kan ikke ha noe med komp å gjør.. DME viser status ok..så kommer ikke noe feilmelding på det.. smeller tilbake til luftfiltret også om jeg trapper gassen i bånn da den dør ut..hmm Men å utelukke lambda er ganske enkelt.... bare dra ut kontakten og se om det blir bedre. nesten bare ved kald motor den dør ut.. så da er vel ikke lambda i funksjon vel? får ikke opp noen feilmeldinger om den/de heller vettu.. mulig tenninga er alt for mye nedstilt via chippinga..for slik har den vært siden jeg chippet den..bare værre nå når jeg kjører uten kompressor.. kjøpte NGK BKR7EIX plugger.. kan d være at dem er for kalde da? ikke hatt noe problem med slike plugger før på en annen bil jeg hadde men.. var turbo d da.. tenkte på coiler,men da skulle vel problemet vært konstant.. enten virker di eller virker ikke lixom..hmm
Beta Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 På Ess sitt TX kit, må man iallefall flytte tempføler fra innsuget. Har du bilder av intercooler og rør? kjøpt ferdig kit eller produsert dette selv? hvor skal tempøleren flyttes til da? å hva oppnår man med det? kjøpte cooler og tilpasset selv Tenkte mere på hvordan rørene ligger bak fanger osv.. Temp føleren flyttes fra innsuget,kabler forlenges. Send meg mail adr så får du instruksjonsveilednin hos meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå