2fast4u Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Da har jeg funnet ut feilen med lmm.. hadde rett med at det var fordi det var lekkasje på kompressor.. simringer er satt inn på aksler og feilmelding er bort,samt at den går bedre
Thomas_ Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hvis lmm står på sugesiden og du har en lekkasje fra kompressoren så vil den gi feil signaler til motorstyreenheten i forhold til luft inn og luft som blir brukt. Da går den i nød. Motorstyreenhten overser verdiene lambdaen gir frem til motoren er varm og du kjører nogenlunde jevnt. Forøvrig en jævlig heftig bil, har en e39 selv. Monterte du kompressoren selv? Edit: Beklager, så ikke at du hadde funnet problemet.
2fast4u Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Hvis lmm står på sugesiden og du har en lekkasje fra kompressoren så vil den gi feil signaler til motorstyreenheten i forhold til luft inn og luft som blir brukt. Da går den i nød.Motorstyreenhten overser verdiene lambdaen gir frem til motoren er varm og du kjører nogenlunde jevnt. Forøvrig en jævlig heftig bil, har en e39 selv. Monterte du kompressoren selv? Edit: Beklager, så ikke at du hadde funnet problemet. takk for det monterte kompressoren selv ja.. går myyye bedre nå etter at jeg fikk tetta kompressoren.. krysser fingrene på at simringene holder ei stund nå (har reserve å da.hihi;)
ProjectE39 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hvis lmm står på sugesiden og du har en lekkasje fra kompressoren så vil den gi feil signaler til motorstyreenheten i forhold til luft inn og luft som blir brukt. Da går den i nød.Motorstyreenhten overser verdiene lambdaen gir frem til motoren er varm og du kjører nogenlunde jevnt. Forøvrig en jævlig heftig bil, har en e39 selv. Monterte du kompressoren selv? Edit: Beklager, så ikke at du hadde funnet problemet. takk for det monterte kompressoren selv ja.. går myyye bedre nå etter at jeg fikk tetta kompressoren.. krysser fingrene på at simringene holder ei stund nå (har reserve å da.hihi;) Hei! Litt OT, men hvordan løste du det med reim til kompressoren?
2fast4u Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 mener du d problemet i begynnelsen? som bli diskutert i en gammel tråd? eller: den har egen reim med strammehjul.. dreid større hjul på motor;) som ble montert utenfor det orginale;) om det var det du mente da? gjorde det enkelt..bestilte rett kompressor fra usa.. orginal powerdyne komp som gikk rett vei ebay vettu nye lager er montert samtidig so jeg tetta den med simringer.. og ble utrolig stille.. hører bare suget fra den nå.. +litt turbolyd/plystrelyd
ProjectE39 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Var hvordan du løste det rent teknisk med reimdrifta til komp'en ja.. =) Fett prosjekt, kunne tenkt meg å gjort noe lignende selv.. Har du brukt mye penger på det?
2fast4u Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 helt vanvittig forskjell fra slik den var. dau 20 tidligere iallefall.. for å tenke på hvor bra det hadde vært å hatt en 2,8liter å kompressor.. hadde tenkt å kjøpe en 2,8 liter, meeeen ble m6 felger til 19 lapper istedet, men hadde sikkert gått synnsykt godt med den motoren ja brukt mere enn jeg trodde det bli..sikkert kommet opp i 50 000 tilsammen..M/chip dyser mapping (den gang i nødmodus da) men la ikke merke til at d ble så dyrt.for kjøpt ikke alt samtidlig.. ble lixom slik at.. "faen jeg må ha dette også ja,viste jeg ikke" hendte mange ganger det.. men nå ser det snart ut til at den går som den skal.. pjasker litt med at den dør ut ved for mye undertrykk bare.. men må vel få til d også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå