Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære BMW-venner :D

Jeg har en E39, BMW 528ia 2000 mod. sedan... Har hatt problemer med abs-sensorer på begge hjul bak etter en hard vinter. Disse har jeg nå byttet selv. Problemene som fulgte av "ikke-fungerende" abs-sensorer var at:

- speedometer sluttet å fungere

- Den analoge forbruksmåleren viste ingen tegn

- KM-teller og ellers bilens km stand sluttet å løpe

- Konstant lys i varsellamper ABS og ASC

- Kjørecomputer sluttet å reagere når jeg trykket på knappen for å veksle

mellom funksjonene.

Etter at jeg byttet begge sensorene bak ble alle problemene borte untatt problemet med at kjørecomputeren ikke gir respons når jeg trykker på BC-knappen. Jeg har akkurat kjøpt meg ett diagnosesett med carsoft 6.5 og håper jeg kan få ting til å virke igjen.

Er det noe skarpinger her som kan gi meg et hot tips som vil løse problemet tro?

Takker og bukker :shock:

Skrevet

Første bud ved elektronikkfeil er å ta av begge batteripolene i en time for å få full reset. Dette fikser veldig mange problemer. Deretter tar du diagnose og sletter feilkoder, kjører en tur og tar en ny diagnose og ser hvilken koder som kommer igjen. Husk å notere / skrive ut kodene fra begge tester.

Skrevet

Hei og takk for raskt svar! :D

Jeg skal prøve det. Jeg har imidlertid kun kjøpt denne løsningen:

http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=22

Det står at jeg kan diagnostisere, men ingen ting om at jeg kan slette feil...Jeg har også Carsoft 6.5. Lar det seg gjøre med denne tror du?

Nederst i annonsen står det følgende:

"Special functions for some models: Including service interval reset, component activation, live data, LCM reading, sync. EWS and ECU, adaptation values, and coding"

Kan jeg gjøre dette via dette settet på min E39 528IA 2000 mod.?

Spent på høre fra deg/dere! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...