Gå til innhold

Blaupunkt forsterker spørsmål?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg montert en blaupunkt forsterker en sånn her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6437&katid=587&mid=m436&id=&vn=736

Men den forsterker bare fram høytalerene og ikke bak, også uler det i steroen når jeg kjører.

Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Kan jeg bare kjøre 2 høytalere om gangen på den forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ein 2-kanals forsterker. Skal du bruke ekstern forsterker på både framme og bakhøgtalerene, må du kjøpa ein 4-kanals forsterker.

Følger ulingen turtallet? Kan være signalkabelen som er i nærheiten av strømkabelen. Jordingen kan og væra dårlig. Kva slags spiller har du og korleis har du kobla lyden ifra spiller til forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ein 2-kanals forsterker. Skal du bruke ekstern forsterker på både framme og bakhøgtalerene, må du kjøpa ein 4-kanals forsterker.

Følger ulingen turtallet? Kan være signalkabelen som er i nærheiten av strømkabelen. Jordingen kan og væra dårlig. Kva slags spiller har du og korleis har du kobla lyden ifra spiller til forsterker?

Ulingen følger turtallet ja, og det er en orginal cd-spiller...

Jeg har brukt di plug`n`play kabler og to av di pluggene må jeg plugge sammen sånn att bak høytalerene høres...

Så du mener att jeg burde skaffe meg en 4-kanals forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du parallellkobla høgtalerene framme og bak. Da kan du ikkje justera volumet mellom framhøgtalerene og bakhøgtalerene. Det hadde ikkje eg klart å levd med! ;)

Motstanden blir og halvert. Er høgtalerene på 4ohm "ser" forsterkeren ein motstand på 2 ohm. Forsterkeren er stabil ned til 2 ohm, so det går greit i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...