Driv3r Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Bil: 1998 Bmw 320 E46 Eg starta bilen, bilen fusker og går ikkje reint. Kjører den varm, forsatt går den surt/putrer, turtall varierer. Mulig årsak? følere? Sensora? Skal ta diagnose på den, når påskeferien er over.. Andre som har hatt samme problemet? Håper virkelig at det ikkje er noko store greier Og selvfølgelig var eg ikkje heime då det skjedde Eit par bilder ifrå hentinga :
Hi-Fi Lasse Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 En kamerat hadde samme problem, da var det noen følere som var motvillige, de resatte det bare og da funka bilen som den skulle igjen
Joe Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 er nok bare lambda eller luftmassemåler. Koble ut luftmassemåler og se om den putrer fremdeles.
Driv3r Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 hehe.. leste ikkje det dere før no, gjett ka eg gjor for 10min sida? kobla ut kontakta til luftmassemålaren og den fungerer som normalt, kobler på igjen og so starter helvetes skapen igjen..
Driv3r Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Bytta luftmassemåler, Den er forsatt like gale som før. andre som veit ka det kan vere? skal ringe bmw imorra..
Driv3r Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 Fekk svar ifrå diagnosen som vart tatt hos bmw idag, feilkode på luftmassemåler og feilkode på lambdasonde. Andre som har opplevd det samme? dei ville feilsøke meir manuelt....
Driv3r Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Kan vel like gjerne oppdatere her, tilfelle nokon andre opplever det samme. Det som var gale med bilen var ein innsugsbelg som var gåen, og coilen på sylinder nummer 2. Og då gjekk bilen perfekt igjen. - Øystein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå