Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Etter en uheldig hendelse med at jeg klarte å knekke de 2 boltene på fremre feste til travers bestemte jeg meg for at hele bakstillingen skulle få en oppshining med nye foringe etc.

MEN !

Er nesten nødt til å få ned hele bakstilling grunnet det sitter igjen 2 biter i hvert av hullene på fremre feste som jeg må borre ut..

Noen som har gjort dette før å kan fortelle meg hva/hvor jeg skal begynne?

Har mistet motet helt nå jeg etter at jeg så hvor mye skruing dette blir.. :cry:

Mvh.

Mats Solbakken

Skrevet

Du har altså knekt de pinnboltene som sitter i den fremre plata hvor traversen skrus fast? Altså på den siden med muttere og ikke den med bolter(bak)?

Dersom boltene er knekt så langt inn at du ikke får tak i de med noe må du enten sveise på en mutter(forutsetter at bolten er kant i kant med plata) eller bore de ut. Kjøp kvalitetsbor. Drittbor risikerer du at knekker inni bolten når du har bora litt og da sliter du.

Knakk boltene under kjøring eller når du skulle skru ned bakstillinga? Se nøye etter sprekker/revninger rundt disse boltene når du har fått ned bakstillinga. Skulle det være helt umulig å få di ut går det ann å skjære hull i gulvet under baksete og skru de ut den veien..

Ps: Slå merker MIDT på bolten med kjørner før du borer, så du begynner rett. Først et lite bor, så et større. Kan enten bore den helt vekk, eller slå inn en torx/12 kant og skru den ut med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...