Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

høres ut som en tynn historie, hvorfor var du i bilen? hvorfor varm motor, hvorfor ringte du falken? hvorfor var du alene? dette er spørsmål som politiet vil bruke.. spiller ingen rolle at bare en betjent sjekket motor... tror du ligger ann til å miste lappen ja.

Skrevet

Ja, jeg syns den også høres veldig tynn ut. Når folk er uskyldige er de ofte veldig standhaftige og forbanna på å forklare en situasjon veldig nøye, og her ser man ikke helt den samme viljen til det... uten at jeg trekker noen konklusjoner :)

Skrevet

De kan ta lappen din så lenge de har mistanke til at du skal kjøre bilen. Derfor: ikke sett deg inn i førersete om du har drukket.

Men vanligvis venter de til man har startet motoren så man slipper å lage noen sak ut av det. Du får prøve da. Lykke til :)

Skrevet

Min historie: Jeg skulle drikke hos en kompis og dama hans, kjørte bortover til de ved 9 tia, men de var ikke kommet hjem enda ogmjeg orket ikke stå å vente så jeg kjørte meg en tur først.. Kjørte vel i 5 min så så jeg en plass/grøft jeg skulle snu, men da satte bilen seg fast, bakhjula tok ikke tak i det heletatt, så jeg låste bilen å lot den stod parkert der for å gå til de heller , var ikke så langt unna.. Så dro jeg til de å drakk vi dro til byen på tur hjemover tenkte jeg over bilen som stod parkert og jeg turte ikke la den stå der over natta itilefellet noen skulle gjøre noe faenskap og jeg hadde dyr stereo osv i bilen så jeg gikk tilbake til den, ringte falck og satte meg inn i bilen for å vente på de, så de kunne taue den. Før de dukket opp kom politiet kjørenes forbi å så bilen stod i grøfte/på plassen der..

Har med meg en kamerat som "var med når vi skulle snu bilen og den satt seg fast og vi gikk derfra. før vi startet å drikke tidligere på kvelden" han kan bekrefte det i avhøret

Politiet visste ikke at bilen satt fast. (kun falck)

Hva tror dere?

Skrevet
  Simmelim skrev:
hmmm... det spørs om det hjelper det med kameraten din. måtte du inn til alkotest?

Tenkte det ville styrke min sak om jeg hadde en som kunne bekrefte det jeg sier liksom..

ja, hadde 0.66

Skrevet

Nei..

Altså politiet visste ikke at bilen satt fast og jeg sa det heller ikke til de, sa at jeg hadde ringt falck fordi jeg ikke turte å la bilen stå over natta og jeg hadde drukket så kunne ikke kjøre selv. Derfor valgte jeg å ringe falck..

Skrevet

da hjelper ikke kameraten din noe tenker jeg. for alt de vet så kan du bare ha sagt til han hva han skal si. jeg synes personlig noe sånt som politiet gjør med deg er helt teit. burde ikke være at en mistanke er nok for å ta lappen. når du forklarer alt så burde de jo se tegninga håper jeg!

Skrevet

Nei tenkte jo slik at da bekreftet han at bilen ble kjørt dit før vi startet å drikke, og når jeg gikk tilbake så ringte jeg jo bare falk og satte meg inn for å vente.

Er vel juristen som avgjører saken.. men spørs om mistanke/spekulasjoner fra 2 politibetjenter holder for han/hun da :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...